הוספת הודעה חדשה
  • · שכבות הטיח החיצוניות והפנימיות

    (דוד)

    גבי שלום

    מהו סדר עבודת הטייח ע"ג הקירות הפנימיים של הבית וממה מורכבות שכבות הטיח הפנימי?

    אם תכנוני הוא ללטייח חיצונית שכבת קלקר (פוליאסטירן מוקצף) מהו סדר הטיוח החיצוני? למיטב הבנתי חייבים ליישם רשת בעזרת חומר הדבקה ועליה לטייח, מהו החומר וממה מורכבות השכבות עליו?

    כמו כן שאלה שאינה קשורה: בעבר נהוג היה להניח נייר טול על יציקת הרצפה ועליה את הבלוקים האם ישנה דרך אחרת כיום ? (אולי אספלט קר?) האם נייר טול טוב למטרה זו?

    • · בצוע טיח

      (גבי)

      שלום דויד,

      תהליך בצוע הטיח ארוך ומפורט מדי מכדי להסביר את כולובפורום. היית אמור לקבל מפרט טכני מסודר מהמתכנן של הבית ולא ניתן לתת מפרט שכזה מכאן.

      בנוסף היה אמור להיות לך מפרט מדוייק לבידוד הקירות.

      בכל מקרה- תוכל לראות מפרטים טכנים בקישור הבא לאתר של מיסטר פיקס - כרמית.

      עדיף לעבוד עם תערובת טיח מוכנה מאשר להכין תערובת בשטח. התערובת המוכנה מסוננת היטב ,נוחה יותר לעבודה ומעורבבת כבר ביחס הנכון.

      בבצוע של טיח פנים מבצעים תחילה הכנות על גבי משטחי בטון חלקים (שכבת יסוד או חבישה בין הבטון לבלוקים) ואחר כך מבצעים את הטיח עצמו על פי סרגלים שהטייח מציב לפני תחילת העבודה. אם קיים משקוף עיוור הטייח עושה בו שימוש לצורךיישור הטיח ולאחר הטיוח מיישר את הטיח עם סרגל טייחים ארוך בשני כיוונים: מלמעלה למטה ומצד אחד לשני, על מנת ליישר את הקיר. לאחר שכבת הטיח מבצעים שכבת שליכט ולאחריה צביעה ואפשר גם לבצע שפכטל אמריקאי להחלקה נוספת, על פי בחירתך. בחדרים הרטובים (מקלחת, שרותים) יש לבצע בנוסף שכבת הרבצה צימנטית המיועדת לאיטום ואחר כך את שכבת הטיח המיישר.

      בקירות חיצונים על הקלקר מיישמים שכבת יסוד צימנטית. לחילופין אפשר להשתמש בקלקר מסוג אדקס אשר מגיע מוכן עם ציפוי צימנטי עליון לשיפור האחיזה של שכבות הטיח. יש לבצע חבישה עם רשת אינטרגלס בכל המקומות בהם קיים חשש לסדיקה או שישנם גשרי-קור (בין בלוקים לחגורות ועמודים).

      על הקלקר מיישמים רשת מתכת מגולוונת אשר מקובעת לקירות עם ברגים ודיבלים וחוטי קשירה. לחילופין אפשר גם עם רשת פיברגלס מחוזקת במסמרים.אחר כך מבצעים את שכבת ההרבצה (האיטום). לסיום - טיח חיצוני מיישר.

      יש להקפיד על עבודה עם חומרים מאותו היצרן כך שתתאפשר אחיזה טובה בין שכבות הטיח השונות.

      כאמור - לא ניתן לפרט את כל השלבים ואלו היו אמורים להיות מתוכננים על ידי האדריכל ומאוד מומלץ פיקוח בשטח - במיוחד על הבצוע החיצוני. ראה פרטים נוספים בקישור שלעיל.

      לענין האטימה מתחת לשורת הבלוקים הראשונה- נהוג לבצע זאת ע"י מריחה של חומר איטום צימנטי משחתי, כגון סיקה טופ 107. לאחר מכן יש להוסיף דבק לטקס לתוך תערובת הטיט של השורה התחתונה על מנת שהטיט יצמד אל חומר האיטום.

      בהצלחה,,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן