הוספת הודעה חדשה
  • · תקרה מתפוררת

    (דוד)

    יש מעלי תקרה במרפסת שעל פי מה שהסבירו לי נבנתה לפני 70 שנה בשיטה של תקרה צלעות אבל במקום קורות ישנם רלסים בתוך התקרהובינהם בלוקים חלולים עם מילוי ברזלים ובטון. הרלסים במצב טוב אבל ביניהם הבלוקים עם הברזלים מתפורר ואפשר לגעת בריצוף של השכנים מעל.

    מה השיטה הזאת?

    מה אפשר לעשות ע"מ למלא את החורים ולשמור על יציבות ?

    הטיחבקיר החיצוני מתפורר ומשם מתחילה כל הבעיה של חדירת מים האם האחריות היא של השכן מלמעלה על התקרה שלי ?????

    • · שיקום בטון

      (גבי)

      שלום דויד,

      לא ניתן לתת מפרט טכני לבעיה שכזו משום שתמיד קיים חשש לבעיה בטיחותית, ועל כן יש להיוועץ עם מהנדס קונסטרוקטור. אם תצרף תמונות נוכל אולי להבין יותר במה הדברים אמורים.

      באופן כללי שיקום בטונים בתקרה מתבצע כמו בכל עבודות שיקום אחרות. תחילה יש צורך להסיר את שכבת החלודה מברזלי הזיון. לאחר מכן , במידה ועובי הברזל תקין (שאחרת צריך להחליפו), מצפים את הברזלים בחומר מגן נגד חלודה, כגון חומר מסוג סיקה טופ 110. (אין להשתמש בצבע רגיל נגד חלודה כגון המרייט משום שהאחרון אינו מאפשר אחיזה בינו לבין החומר הצימנטי).

      לאחר הציפוי של ברזלי-הזיון מבצעים תיקון בחומר צימנטי מיוחד לעבודות שיקום בטון. קיימים מספר חומרים כאלה והמובילים שבהם הנם סיקה-רפ וסיקה טופ 122. קיימים כמובן גם מוצרים מקבילים שליצרנים אחרים.

      לסיום מבצעים שכבת טיח עליונה בתוספת מוספי איטום והדבקה (דבק על בסיס

      לטקס).

      לענין מקורות חדירת רטיבות:

      אם קיימת מעליך מרפסת פתוחה הרי שכנראה שהרטיבות חודרת משם, מתחת לריצוף. במקרה כזה חובתו של השכן לטפל באיטום במרפסת שלו ותוכל גם לדרוש את כיסוי הנזק , אם כי יהיה לך קשה לזכות בכך.

      יתכן גם שהרטיבות מגיעה מהקיר החיצוני הסמוך- כפי שציינת. ראה אם קיים שם סדק בקיר ומשתמע מדבריךשגם שם דרושה עבודת שיקום חיצונית. קירות חיצוניםנכללים באחריות של ועד הבית משום שאלו נחשבים לרכוש משותף.

      נשמח לעזור הלאה ובהצלחה,

      גבי

      • · תמונה

        (דוד)
        • · תקרת מרפסת

          (גבי)

          שלום דויד,

          התמונה באמת מפתיעה ומדובר בשיטה עתיקה. ממה שאפשר להבחין מכאן מצב הברזל עצמו תקין. אם מצב הברזלים אכן תקין אז יש לפרק את כל החלקים הרופפים של הבטון. לאחר מכן לנקות את הברזלים היטב ולמרוח חומר נגד חלודה.

          לסיום אפשר לבטן את כל התקרה מחדש עם תערובת צימנטית מועשרת בדבק מסוג לטקס.

          יש לבצע שכבת יסוד צימנטית על כל השטחבאמצעות התזת שפריץ צימנטי ביחסי צימנט חול של 1:1 ועם דבק מסוג סיקה לטקס בשעור 50 אחוז מכמות המים שבתערובת. לאחרההתקשותניתן לבצע מילוי בשכבה צימנטית ביחס של 2 חול ל 1 מלט ו 20 אחוז דבק לטקס בתערובת. לסיום- שכבת החלקה (טיח או שליכט) אשר בתוכה מעט דבק גם כן.

          יתכן שיש צורך בעבודות נוספות כגון הצמדת רשת טיח או רשת מתכת אחרת , אך לא ניתן להעריך זאת מכאן ומאוד מומלץ לקרוא לאיש מקצוע או למהנדס קונסטרוקטור שיבדוק את הנושא בשטח.

          באופן כללי:

          אם לאחר הורדת כל החלקים הרופפים נשארת שכבה יציבה וחזקה- אז המפרט הנ"ל מתאים. לעומת זאת- אם הכל חלש ומתפורר, אם יש שקיעה של הברזלים או חלודה רבה מדי שמחייבת את החלפת הברזלים , אז יהיה צורך בעבודות יסודיות יותר.

          מדובר בעבודה שדורשת נסיון ויש כאן גםסיכון בטיחותי כך שיש לקחת יעוץ ממהנדס קונסטרוקטור. הנ"ל מהווה קווים כלליים בלבד למה שידרש להתבצע.

          ראה גם את המאמר על עבודה נכונה עם חומרי מליטה- יסודות איטום | שיקום מבנים. עדיף לבצע אתעבודת הביטוןעם חומרים מוכנים לשיקום כגון סיקה רפ.

          בהצלחה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן