הוספת הודעה חדשה
  • · איטום מקלחון ורובה במטבח

    (עופר)

    גבי שלום ,

    ברשותך 2 שאלות:

    א. במקלחון במרווח שבין הקירות לרצפה ,יש לנו חרסינה ויש רווח של עד ס"מ ,האם מומלץ להשתמש בחומר אטימה מסוג `סופר 7` או `סופר 10 ` שקופים אם לא מהי ההמלצה?

    ב. במטבח במרווח שבין השיש לחרסינה ,יש מרווח של כחצי ס"מ ,האם יש `תחליף` הולם לרובה אקרילית? סופר 7 או חומר אטימה אחר שלא `יקבל` עובש?

    תודה על המענה-עופר

    • · איטומים של חיבורים במקלחון ובמטבח

      (גבי)

      שלום עופר,

      בשני האזורים מומלץ להשתמש בחומרים גמישים כגון "סופר 7" , "סופר 8", "סיקפלקס 11FC" וכדומה. רובה אקרילית אינה מתאימה לחיבור בין השיש לקיר במטבח.

      כדאילהשתמש במסטיק גמיש צבעוני בגוון תואם ככל האפשר ולא בחומר שקוף מכיוון שהשקוף דוקא נוטה לצבור לכלוך מהר יותר. יש לנקות היטב את הדפנות ולהסיר כל חלקי רובה או בטון ישנים. לאחר הייבוש של האזור יש ליישם את המסטיק ולהחליק אותו היטב בעודו טרי, עם אצבע שמהולה במי סבון, על מנת שלא לאפשר ללחות ולרטיבות להתיישב על החומר. אפשר להדביק נייר דבק בדפנות החריץ בטרם מיישמים מעליו את המסטיק ולהסירו מייד לאחר מכן, כאשר החומר עדיין טרי לגמרי.

      סיליקון סניטרי גם כן עוזר מכיוון שהוא מכיל רעלנים נגד פטריות. אך גם אורך החיים של הרעלנים מוגבל בזמן.

      העקרון הפשוט אומר שעובש ופטריות יווצרו תמיד ובכל מקום בו תהיה רטיבות מתמשכת. כך שיש למנוע זאת באמצעות איוורור מתמיד ובאמצעות החלקת פני השטח של המסטיקים ככל האפשר. נקיון שוטף להסרת אבק, לכלוך ושומנים גם הוא הכרחי ואין פתרון קסם אחר שמעלים עובש לצמיתות ממקומות שנשארים רטובים.

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן