הוספת הודעה חדשה
  • · סדקים העוברים דרך הבלוקים

    (רון)

    שלום גבי,

    1. ראשית, אני מקבל את הערתך לפנייתי האחרונה כי יש עניינים אותם ניתן לברר מחוץ למסגרת הפורום. בד בבד, אני רוצה שתדע שאני מאוד מעריך את השירות הענייני, היעיל ויקר המציאות הניתן במסגרת זו, ע"י איטומן, במיוחד להדיוטות, כמוני.

    2. כתבתי לך בעבר על סדקים חוזרים בקיר דירתי. בעקבות התכתובת, החלטתי לנסות ולברר את העניין לעומקו. לאחר שהסרתי שכבת טיח של כ-12 ס"מ, נוכחתי לראות כי גם הבלוקים סדוקים. לכן אני נאלץ לפנות אליך שוב בעניין זה. אני מצרף תמונות להבהרה.

    3. בתמונה הראשונה נראה הקיר החצוב ובו שני סדקים. (בחלק העליון של הקיר נראה גם שטח גדול של טיח שהתקלף בקלות רבה עם השפכטל).

    הסדק העליון - אורכו כ-30 ס"מ וחצבתי אותו עד מסגרת הגבס של תעלת מיזוג האוויר. לפני מספר שנים, המשיך סדק זה הרבה יותר נמוך. הוא נחצב ונאטם לכל אורכו בטיח ורשת שטחית וכעת חזר הסדק רק בחלק העליון. הבלוק כאמור, סדוק (לא צרפתי הגדלה של סדק זה). יתכן בהחלט, שסדק זה ממשיך גם בבלוקים נמוכים יותר.

    הסדק התחתון - מגיע עד הקיר הצמוד לדלת. חצבתי לאורכו שני מקטעים - מקטע תחתון ומקטע עליון (בין המקטעים שחצבתי עובר פס מתכת אנכי ברוחב של כסנטימטר).

    המקטע התחתון נראה בתמונה השנייה. מימין, נראה פס המתכת האנכי, ושמאלה במקביל לו נראה קו קצה הבלוק. שמאלה לכך נראית שרשורית העוברת בתוך שבר בלוק או יציקת בטון (לא ברור לי). הסדק ממשיך כלפי מטה עם קו השרשורית ומגיע כמעט עד הרצפה, אך לא חצבתי אותו עדיין.

    קטע מהמקטע העליון נראה בתמונה השלישית. הקו הדק הכהה הוא החריץ האלכסוני בבלוק. מימין, נראה "בור" ללא טיח, המגיע עד לבלוק הקיר הצמוד לדלת.

    4. מצידו השני של קיר זה נמצא קיר מקלחון מחופה אריחי קרמיקה. בערך באותו מקום, לאורך הקיר, גיליתי סדק אנכי ברובה, בין האריחים, שעשה פניה אלכסונית, בדומה לזו הנראית בחדר, ושבר את אחד האריחים שבחיפוי הקיר.

    5. לאור הדברים הנ"ל: א. מה צריך לעשות? ב. האם מספיק טיפול רק בקיר החדר או חייבים לטפל משני הצדדים?

    בתודה ובברכה,

    רון אמיר

    • · טיפול בסדקים

      (גבי)

      שלום רון,

      לצערי זה בלתי אפשרי ניתן לייעץ באופן רציני באמצעות התמונות שצרפת. יש לראות בשטח במה מדובר בדיוק ומהו הגורם לסדיקה. באשר לשאלות להלן מספר תשובות כלליות:

      א. חובה לתקן סדקים גם מהצד השני של הקיר.

      ב. יש לבצע חבישה צימנטית (מלט + חול + דבק לטקס SBR + רשת אינטרגלס) כמו שאמרת שבוצעה בעבר, לפני שכבת הטיח. אפשר גם לאטום את עומק הסדק במסטיק פוליאוריטני לפני שמבצעים את החבישה הצימנטית.

      ג. כנ"ל בקיר המקלחת. לאחר החבישה מחזירים את הקרמיקה למקומה.

      אין ודאות שתוכל למנוע לגמרי את חזרתם של הסדקים. יתכן שתוכל להפחית מעט מהתופעה ויש לבדוק הכל בשטח.

      ברזלים גלויים יש לכסות בחומר נגד חלודה ולבטן מעליו אח"כ. בחיבורים בין בלוקים ליציקה יש לבצע חבישה צימנטית גם כן, מתחת לשכבת הטיח.

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן