הוספת הודעה חדשה
  • · חור בגג זפת איך מתקנים, איך נפטרים מצמחיה על גג זפת

    (עינת)

    שלום רב

    אני פונה אליכם בבקשה לעזרה מקצועית בנוגע לגג בניין משותף ברמת גן. מדובר בגג שעבר זיפות בקיץ האחרון אחרי שנים רבות של הזנחה. עבודת הזפת היתה אולי טובה אך היו ליקויים רבים בהכנת הגג לפני הזיפות, בעיות עם המרזבים, ועוד. ליקויים אלה חלחלו לתוך דירתי שנמצאת מתחת לגג, ומחפשת לכך פתרונות עמידים.

    מנסה לצרף בהודעה זו גם תמונות להמחיש את התקלות לגביהן אני מבקשת יעוץ אך ללא הצלחה. מראש מודה לכם על תשומת הלב והעזרה.

    דוד וקולטים הוחלפו יום יומיים לאחר שזיפתו את הגג.

    1- החורים שנוצרו בעקבות עקירת הסטנד גרמו לחורים בזפת. המים חלחלו לתוך דירתי וגרמו לעובש ופטריות בתקרה בדיוק מתחת לאותו הדוד ואף המשיכו הלאה בחדרים אחרים. המוקד בדירה שהכי נפגע הינו חדר האמבטיה והשירותים. איך נכון לסתום מוקד כמו זה בגג? ואיך נכון לתקן תקרת דירה שניזוקה כך?

    2 - כמו כן, צמחיה צומחת על הגג בכל מיני מוקדים. עשבים ויותר מכך, ורציתי לדעת איך ניתן להרוג את הצמחיה. נאמר לי להשתמש בנפט. האם זה נכון? אני זוכרת שנפט ממיס זפת מן הים, האם זה נכון גם לגבי זפת גגות???

    3- קראתי בפורום שלכם שפונגיצ`יק הוא הפתרון לסילוק העובש והפטרת על התקרה, ולאחר יום יומיים צביעת התקרה באוניאור. יש לך המלצות נוספות???

    תודה רבה מראש

    • · תיקון גג עם זיפות ישן, תיקון תקרה

      (גבי)

      שלום עינת,

      בענין תיקון התקרה אנא ראי מאמר על תיקון קירות לאחר נזקי רטיבות.

      מתאורך משתמע שכל הגג מוזנח למדי ודורש טיפול ואיטום יסודי יותר. כך שלא נבון יהיה לנסות ולבצע תיקונים מקומיים.

      לשאלתך: באופן כללי ממלאים שקעים (חורים) במקומות שמהם נתלש הדוד הישן, באמצעות תערובת צימנטית. לאחר התקשות וייבוש התיקון מתקנים מעליו גם את שכבת האיטום עם זיפות או עם חומר אחר. אפשר גם להשתמש בחומר אקרילי כגון "פוליגג" בתנאי שאין שלוליות על הגג והשיפועים תקינים. יש לעקבו אחר הוראות היישום של היצרן.

      מכיוון שמדובר על גג משותף עליך לפנות לועד הבית בדרישה לתיקון הגג. כאמור- לא מומלץ לנסות ולבצע תיקונים מקומיים בגג שהוזנח לאורך זמן ואשר יש בו צמחיה.

      באשר לצמחיה: פשוט מסירים אותה בכוח ואפשר גם לרכוש חומר נגד שורשים. אך בד"כ מספיק להסיר את הצמחיה ולאטום את הגג באותו האזור. בשום מקרה אין להשתמש בנפט או חומר מדלל / דליק אחר.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן