הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות בתקרת השכנים

    (מאיר)

    שלום, אנו גרים בקומה העליונה ובמרפסת הלא מקורה קיים פתח ניקוז שהצנרת שלו מונחת תחת ריצוף ומתחברת לצינור ניקוז של הגג המשותף של הבניין שנמצא מעל הדירה. השכן בקומה שמתחת מתלונן על רטיבות בתקרה שנמצאת מתחת למרפסת, כאשר הרטיבות בתקרה הינה בקוטר של 30-50 ס"מ ומתאפיינת באיזור רטוב וטיפטוף קל מאד תמיד רק לאחר מספר ימי גשמים וממוקמת במרחק של כ-2 מטר מפתח הניקוז של המרפסת. ביצעתי בדיקת הצפה של המרפסת בדירה למשך יותר מ-72 שעות וגם לאחר שחרור של סגירת פתח הניקוז ושחרור של כמות גדולה של המיים לא הופיעה רטיבות בתקרה של השכן. בנוסף, בבדיקה אחרת הזרמתי כמות גדולה של מיים למשך כשעתיים באמצעות צינור לתוך פתח הניקוז במרפסת וגם במקרה זה התקרה של השכן נותרה יבשה.

    ברוני לברר, האם בהסתמך על הבדיקות הנ"ל ניתן לשלול שהרטיבות בתקרה של השכן לא נובעות מבעייה במרפסת של דירתי? וגם האם בדיקה של צינור הניקוז שהינו משותף לבניין (ניקוז מהגג שמתחבר גם לניקוז של המרפסת בדירה ויורד לאורכו של הבניין) הינו באחריותו של הוועד והרכוש המשותף, כלומר האם התשלום על הבדיקות הינו על כל הדיירים? תודה!

    • · רטיבות תחת מרפסת, בית משותף

      (גבי)

      שלום מאיר,

      בהרבה מאוד מקרים מופיעה רטיבות מתחת לגג מרוצף או מרפסת- רק לאחר מספר ימי גשם. מסיבה זו עדיף תמיד לבצע בדיקות הצפה שכאלה לזמן ממושך ככל האפשר.

      הבדיקה שביצעת , למשך 72 שעות, יכולה להעיד על כך שלא קיימת בעיה באזור שאותו הצפת. (אם כי היה עדיף לבצע אותהלזמן מעט ממושך יותר).

      בכל מקרה יש לבדוק את כל האזורים שלא קשורים לאזור המוצף הצפה כגון פנלים, קירות בהיקף המרפסת (מהצד הפנימי וההחיצוני) ואפשרויות לחדירת רטיבות דרך אלמנטים חודרים אחרים. אם חלק מהמשטח המרוצף לא כוסה לגמרי על ידי מי ההצפה- יש להציף גם אותו.

      במקרה שישנה בעיה בצינור הניקוז המשותף- הבעיה אמורה להיות מטופלת לפחות בחלקה על חשבון ועד הבית.אפשר למשל להציף את הצינור באזור שעובר מתחת לריצוף ולראות אם מופיעה רטיבות בתקרה. מחדירים בלון מתנפח יעודי לתוך הצינור וממלאים רק את הקטע הנבדק עם מים. תוכל לבקש בדיקה שכזו (בתשלום) ולבקש מועד הבית את התשלום או לכל הפחות השתתפות בתשלום.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן