הוספת הודעה חדשה
  • · איטום בין הגינה לבית

    (ליאת)

    שלום רב

    אנחנו קונים בית פרטי מקבלן , ועשינו בדק בית שבה נאמר לנו בנושא האיטום והרטיבות כי על פי קריאות המכשיר כלואה רטיבותבקיר ליד דלת הוויטרינה בסלון. הבודק סבור כי הדבר נובע כתוצאה מחוסר איטום בתחתית קירות חוץ הבאים במגע עם הקרקע אשר גורם לספיגה קפילארית של מים על ידי תחתית הקירות.

    הקבלן טוען כי קירות החוץ והבטון נמרחו בטוריסיל, ואפשר להסביר את הרטיבות בכך שהקירות היו חשופים לגשם במהלך הבניה עוד לפני התקנת החלונות.

    שאלותיי האם טוריסיל הינו מספק לאיטום בין הגינה לקירות הבית ( בניגוד ליריעות וקלקר) , האם ניתן לעשות בדיקת איטום יותר יסודית ממה שיש לבדק בית להציע בשלב זה לביתבנוי בשלבי גימור סופיים ( אחרי טופס 4 )לא מאוכלס ? ולשפר את מצב האיטום לפני שנתקל בבעיות עתידיות

    • · איטום בין גינה לבית, ויטרינת יציאה מסלון

      (גבי)

      שלום ליאת,

      לא ניתן לקבוע על סמך צילום תרמי או ציוד מדידה אחר מהיכן בדיוק חדרה הרטיבות. הצילום התרמי רק מוכיח שקיימת רטיבות כלואה או נסתרת מהעין- בתוך הקיר, או מתחת לריצוף.

      יש לציין שרטיבות בקיר באזור הויטרינה יכולה גם להצביע על הימצאותם של ליקויים נוספים / שונים. מלבד האפשרות הברורה של כשל בשכבת האיטום שלתחתית הקיר תיתכן למשל גם בעיה של חדירת מים בין הריצוף לחגורת הבטוןשמתחת לו (מתחת לויטרינה)ותיתכן גם למשל בעיה באיטום של הויטרינה עצמה.

      מומלץ לבדוק אם קיימת רטיבות גם מתחת לריצוף, ואם ישנם סימני רטיבות שמבצבצים בחיבורים בין האריחים. לצורך איתור ותיקון המקור המדוייק לחדירת הרטיבות אין בד"כ מנוס מבצוען של "בדיקות הורסות" כגון פרוק חלקי ריצוף וטיח ובצוע חפירה בגינה.

      בנושא חומר איטום מסוג "טורוסיל": החומר מתאים לשימוש אך לעומת החומרים הביטומנים הוא מחייב הכנה טובה יותר של התשתית לפני תחילת האיטום.

      מומלץ לבצע בדיקה יסודית יותר בשטח עצמו ובמקרה של ספק פשוט לאטום מחדש את האזורים שהוזכרו לעיל.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן