הוספת הודעה חדשה
  • · נזילה רצינית בשני חדרי שינה מתחת לאדניות במרפסת השכן

    (מוטי)

    גבי שלום,

    אני גר בבניין בן 6 קומות , כאשר מעל שטח דירתי מרפסת פתוחה של דירת פנטהאוז. בשני חדרי השינה של הילדים קיימת נזילה פעילה בכל עת בה יורד גשם ומזה ארבע שנים מיום שנכנסתי לגור בדירה.

    לצערי, אני עומד חסר אונים ועל סף ייאוש מניסיון לפתור את בעיות הנזילות הללו, וזאת לאחר שכבר פניתי לשני מהנדסים שונים שהעריכו את מקור הנזילות במספר אפשרויות שונות, אולם בפועל הבעיה לא נפתרה. המהנדס האחרון שביקר בדירת הפנטהאוז בדק את האדניות באמצעות מצלמה טרמית והעריך בסבירות גבוהה שמקור הנזילה הינו מתפר התפשטות שבסמיכות לאדניות. כפועל יוצא מכך, הזמנתי איש מקצוע בסנפלינג שאטם את התפר לפי תקן. הדבר עדיין לא פתר את הבעיה לאחר שבחודש מאי הנוכחי באופן מפתיע היו יוצי גשומים מאוד שבעקבותיהם חזרה הנזילה להיות פעילה מאוד. לצערי, השכן שמעליי שהינו קבלן אינו מוכן לבצע בדיקת הצפה, כפי שקבע המהנדס כאופציה שניה למידה והטיפול בתפר לא יפתור את הבעיה. השכן שמעליי מפעיל טפטפות על בסיס יומי, ולכן הוא לא מאמין שהנזילה היא מהאדניות שלו, ולפיכך אינו מוכן להיות שפן ניסיונות כהגדרתו להערכות שונות של מהנדסים. הערכתי הצנועה שהבעיה היא ככל הנראה באיטום האדניות( השכן טוען שקיים איטום בן חמש שכבות מפיברגלאס) או מצינור הניקוז של האדניות שממנו ייתכן ובורחים מים לחול שמתחת לריצוף שבמרפסת, ומשם אליי לדירה לחדרים. אשמח לשמוע את דעתך ועוד יותר אשמח לקבל המלצה על איש מקצוע ברמה הגבוהה ביותר שיוכל סוף כל סוף לגאול אותי מייסורי, שכן אני מגדל 3 ילדים קטנים בחדרים הללו.

    • · איטום נזילות מגג מרוצף ואדניות

      (גבי)

      שלום מוטי,

      אנא ראה הסבר על התופעה במאמר על איתור נזילות מגגות מרוצפים ומרפסות.

      אנשי מקצוע שמנסים לאתר במדוייק את מקור הנזילה מגג מרוצף בד"כ אינם מקצועיים דיים וממילאלעולם אינם מספקים תעודת אחריות בגין המימצאים. בעל מקצוע מנוסההיה אמור לאמרלך מלכתחילה את האמתוהיא שעליך להרים את כל הריצוף ולבצע איטום מחדש על כל שטח הגג (ואולי גם בתוך האדניות, אלא שכנראה שהן אינן המקור לבעיה מכיוון שהן רטובות כל השנה).

      נסיונות לאיתור מקור הנזילה המדוייק, גם באמצעות מצלמה תרמית, מועדים בד"כ לכשלון ועלויות הבדיקות והתיקונים המקומיים כמעט תמיד מתבררים כמיותרים.

      להערכתי יהיה עליך להגיש תביעה כנגד הדייר שבקומה העליונה, כולל תביעה בגין הנזק שכבר נגרם לך בתקרות החדרים. זו אחריותו של הדייר לתקן את האיטום באופן יסודי ועל פי השתלשלות הדברים שתארת ממילא לא יהיה מנוס בסופו של דבר מהרמת כל הריצוף ואיטום השטח מחדש. חבל לבזבז זמן וכסף על נסיונות סרק נוספים במציאת "מומחה". עדיף לאמר את האמת ולתקן את הבעיה באופן יסודי וכנגד תעודת אחריות מלאה.

      נשמח לעזור הלאה בכל שאלה.

      בברכה,

      גבי

      • · המשך שאלות לבעיית נזילות ממרפסת פנטהאוז

        (מוטי)

        ראשית, אני מודה לך גבי על ההסבר המפורט.

        שנית, הייתי שמח לשעת מנסיונך, האם קיימים תקדימים שבהם בית משפט ו/ המפקח על הבתים המשותפים נתן צו עשה לפירוק מרפסת פנטהאוז באופן מלא ואיטומה מחדש?.

        ביכולתי להוכיח בבית משפט שבדירתי מספר רב של מוקדי נזילות הפעילים בעיקר בעונת החורף עם הגשמים, אבל זה יהיה מספיק מבחינת בית המשפט בשביל להורות על טיפול מקיף למרפסת השכן שעלותה קרוב לוודאי תהיה גבוהה מאוד או שעדיין בית המשפט יטפל בעניין באופן נקודתי וישלח את השכן לתקן תיקונים מקומיים בלבד?

        אודה לך מאוד על תשובה לעניינים אלה- מוטי

        • · תביעה משפטית בגין איטום לקוי של מרפסת / גג מרוצף

          (גבי)

          שלום מוטי,

          השאלה טובה וגם דאגתך במקומה. לצערי קיימים תקדימים משפטיים לכאן ולכאן, במיוחד במקרים בהם חברות ביטוח מצרפות חוות-דעת חובבניות או מוטות מראש, על מנת להתחמק מהוצאות.

          למעשה בית המשפט מסתמך על חוות דעת שמוצגות בפניו מאת בעלי מקצוע בתחום. על מנת להמנע מהמצב בו בית המשפט יורה על ביצועם של תיקונים מקומיים בלבד יש להעמיד בפניו חוות דעת של איש מקצוע אשר מדגישה בפניו את העובדה שאין להסתפק בשום אופן בביצוע תיקונים מקומיים.

          אם תרצה בחוות דעת מתאימה תוכל להשאיר את פרטיך במדור צור-קשר ונשמח לעזור.

          בברכה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן