הוספת הודעה חדשה
  • · איטום חלונות כאשר הסף עשוי מבריקים (לבנים) והחלון יושב חלק על המשקוף העיוור וחלק על הסף

    (שירלי)

    שלום,

    אני בשלב טיח כרגע, בביתי יותקנו חלונות תוצרת מרווין (עץ בפנים כולל הסף ואלומיניום בחוץ) החלונות הללו מאד רחבים (15 ס"מ) והמשקוף העיוור המותקן צר מהם. לפי הפרט (אני מעצבת פנים ויודעת לקרוא פרטים ) של מרוין אכן החלוון יושב כלפי חוץ בחלקו על המשקוף העיוור ובחלקו על הסף חלון שצריך לקבל שיפוע של 5%.

    בשיחה עם חברת הבריקים נאמר לי שלפני התקנתם כסף חלון עלי לייצר רולקת בטון קטנה מהמשקוף העיוור החוצה ועל כל הפתח שנותר למרוח סיקה. לאחר שהבריקים יתייבשו, (כשבועיים לאחר ההתקנה) למרוח גם סילר עליהם.

    האם ההוראות נכונות ויספקו איטום?

    ונושא אחד שלא פתור לי - כיוון שבריק אינו ישר כמו שיש, והחלון מונח על הבריקים, יווצר מרווח קטן בחזית בין החלון לבין הבריקים. האם בהנחה שאני עושה רולקה, סיקה וסילר כפי שתיארתי יש עדיין עניין איטומי לסגור את הפתח הזה? או שזה עניין אסתטי בלבד? האם ידוע לכם עם מה נהוג לסגור ובאחריות מי זה - החלונות או הבריקים?

    תודה

    • · איטום חלונות לפני ואחרי התקנת הסף

      (גבי)

      שלום שירלי,

      התיחסות נכונה לסביבת החלון מחייבת איטום הן לפני והן אחרי התקנת הסף כך שבשום מקרה אין לוותר על האיטום העליון שמעל ה"בריקים" בהנחה שהאיטום שמתחתיו יתפקד במקומו.

      איטום שלפני:

      יוצקים רולקות כפי שתארת ואוטמים את כל השטח עם חומר צימנטי משחתי כגון סיקה טופ 107, בשלוש שכבות ועם רשת אינטרגלס בין השכבה הראשונה לשניה. יש להתייחס אל כל האזור החיצוני שמעבר למשקוף כאילו תהיה בו "בריכה" ולאטום אותו בהתאם, כך שגם אם כולו יהיה מלא במים הם עדיין לא יוכלו לעבור פנימה.

      איטום שאחרי:

      מבחינת האיטום בלבד עלהסף להיות בנוי מיחידה אחת שעשויה מחומר שאינו סופג. ה"בריקים" הם בעיתיים ודורשים התייחסותבמיוחד מבחינת התזוזה העתידית בינהם וגם מבחינת הספיגה, שהיא הפחות משמעותית מבין השתיים.

      למניעת התזוזה יש לאטום את הפוגות עם חומר שאינו מתכווץ כגון רובה אפוקסית או כוחלה מוכנה (ולא תערובת צימנטית שמערבבים בשטח). יתכן גם צורך באיטום עם מסטיק (כגון סיקפלקס 11FC או סופר-7) בדפנות שמסביב לבריקים (דהיינו בין הבריקים לקירות ומתחת להם בחיבור עם הקיר). מבחינת מניעת הספיגה- סילר אכן מומלץ. למען הסר ספק: בשום אופן אין לוותר על האיטום של הרווח שהזכרת, בין הבריק למשקוף, ויש לאטום אותו (!), (כנראה עם מסטיק, בהתאם לשיקול העיצובי). אין לאפשר מצב בו חלק ממי הגשמים ישארו לעמוד מעל גבי הסף, על הבריקים או בינהם.

      בהצלחה,

      גבי

      • · מה זה רשת אינטרגלס ?

        (שירלי)

        גבי תודה על ההסבר המפורט,

        מה זהרשת אינטרגלס ומה תפקידה?

        אשמח לשם יצרן אופציונלי

        תודה

        שירלי

        • · רשת מסוג ”אינטרגלס”

          (גבי)

          שלום שירלי,

          אנא ראי תמונה והסבר של רשת אינטרגלס.

          הרשת מוסיפה כ 50 אחוזים לכושר הגמישות של החומר הצימנטי המשחתי ומונעת סדיקה. יש להשתמש ברשת בעלת חורים בגודל 4/4 מ"מ.

          הרשתות עצמן מיובאות ממספר מקורות ואין יצרן מומלץ, אך יש להקפיד ולרכוש רשתות ממשווק אמין כגון זה שמומלץ בקישור. אפשר גם לרכוש את הרשת ישירות מ"גילאר", יבואני "סיקה".

          בהצלחה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן