הוספת הודעה חדשה
  • · יסודות בית

    (שגיא)

    שלוםאתמול שלשום שאלתי על איטום קיר ששקוע באדמה (30 ס"מ). חפרתי והגעתי לאבן לבנה באזור היסודות. הבית בן לפחות 80 ורציתי לדעת האם עשו לו יסודות? ואם לא על מה הוא עומד? וגם כמה לחפור תחתיו לקבלת ניקוז יעיל.תודהשגיא

    • · ניקוז ואיטום יסודות בית

      (גבי)

      שלום שגיא,

      לא ניתן לדעת אם עשו לבית יסודות וכיצד- מבלי לבדוק זאת בשטח. במקרה של ספק יש להיוועץ עם מהנדס קונסטרוקטור. תוכל גם להעלות תמונות לפורום (או במייל) ויתכן שנוכל להבין טוב יותר במה מדובר.

      מספר תשובות והערות-

      קיר הבית אמור להשען על חגורת בטון / קורת יסוד. בבתים ישנים ועתיקים ישנן לפעמים הפתעות ומתגלות לפעמים שיטות בניה חריגות כגון ריצוףמעל גבי קרקע מהודקת (במקום מעל יציקת בטון) או שימוש בבלוקים שממולאים בבטון לצורך תמיכת התקרה.רק בדיקה בשטח תוכל לגלות מהי שיטת הבניה.

      על כל פנים יש תחילה לאטום את החלק התת קרקעי של הקיר, כנראה בחומר ביטומני וכפי שציינתי בתקשורת הקודמת (ובמאמר על איטום קירות רטובים בקומות קרקע).

      בענין הניקוז: את החפירה מבצעים מעט עמוק יותר מתחתית הקיר. שיטת הניקוז משתנה בהתאם לסוג הקרקע. בקרקעות רגילות / מחלחלות מסתפקים בד"כ בלוחות קלקר להגנה מכנית ושכבת חצץ עטופה בבד גאוטכני שנועדה להוביל את המים לעומק הקרקע. בקרקעות אחרות שאינן מחלחלות מסיטים את המים לעבר בור חלחול מי גשםבאמצעות צינור ניקוז שרשורי.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן