הוספת הודעה חדשה
  • · איטום מרפסת

    (יעל)

    שלום רב,

    המרפסת שלנו עברה עבודת איטום. כאשר מציפים אותה אין נזילה לשכנים מתחת. יחד עם זאת, עם רדת הגשמים יש נזילה משמעותית בדירתם. ניסינו למקד את מקור הבעייה: מרזבים אולי קירות חיצוניים? ..טרם הצלחנו. מה עלינו לעשות??????

    • · איתור נזילה ממרפסת מרוצפת

      (גבי)

      שלום יעל,

      ראשית יש לציין כי נזילות מתחת למרפסות מרוצפות מופיעות לרוברק לאחר מספר ימי גשם רצופים וחזקים, שבמהלכם הספיקה שכבת המילוי שמתחת לאריחים להספג לגמרי במים. כך שיתכן שביצעתם את בדיקת ההצפה לזמן בלתי מספק וכדאי לנסות זאת בשנית.

      באופן כללי, אם שכבת האיטום תקינה ואם אין רטיבות כלל לאחר ההצפה, יש לבחוןאת כל האזורים שאליהם מי ההצפה לא הגיעו. דהיינו: מעט גבוה יותר בקירות.

      מקור שכיח ביותר למעבר רטיבות אל מאחורי שכבת האיטום הנם סדקים חיצוניים ופנימיים במעקות סביב המרפסת. מים יכולים גם להספג ישירות אל תוך המעקות / הקירות אם אלו אינם מצופים / צבועים בשכבה אוטמת ולחדור אח"כ אל מתחת לשכבת האיטום האפקית.

      מקורות רגישים נוספים:מסילת הויטרינה שבכניסה,קופסאות ושקעי חשמל ותאורה בקירות,מעברי צנרת של דודי שמש, מזגן, וכדומה.

      לגבי רטיבויות שמופיעות בפרט תחתפתח הניקוז ראי את המאמר על איתור נזילות במרפסות מרוצפות / גגות מרוצפים. ניתן גם לבצע הצפה לצינור הניקוז בנפרד. מחדירים "בלון" יעודי ומנפחים אותו בתוך המרזב. לאחר מכן מבצעים את ההצפה ודואגים לכך שהמים לא ויציפו את הריצוף, אלא רק את הצינור.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן