הוספת הודעה חדשה
  • · איטום קירות פנימיים בעקבות רטיבות קפילרית

    (נדב)

    שלום,

    אני מתגורר בבית פרטי. בשנים האחרונות החלה להופיע רטיבות בעיקר בקירות הפנימיים (מחיצות) של הבית. לאחר בירורים ארוכים עם שלל בעלי מקצוע המסקנה היא כי הרטיבות חודרת לבית דרך היציאות מהבית לגינה מכיוון שלא בוצע סף דלת ולכן החול שמתחת לריצוף החוץ מחובר לחול שבתוך הבית.

    כרגע הבית במהלך שיפוץ כללי שכולל החלפת ריצוף והוספת ספי דלת בכל היציאות, כמו גם החלפת החול בחוץ בסומסומית (כמטר מהקירות החיצוניים).

    שאלתי היא האם במסגרת תיקון הטיח בקירות הפנימיים יש לבצע איזשהו איטום מתחת לטיח החדש (או מעליו)? והאם יש לבצע את התהליך שמפורט במאמר "איטום רטיבות בקירות בקומות קרקע"?.

    יש לציין כי (כנראה) החול שבתוך הבית רטוב. כמו גם הקירות.

    • · הבהרה

      (נדב)

      החלפת הריצוף מתבצעת בגינה ולא בתוך הבית

      • · תיקון קירות לאחר מפגעי רטיבות מתחת לריצוף

        (גבי)

        שלום נדב,

        ראשית אנא קבל התנצלות על העיכוב בתשובה (.!.).

        בעקרון אם אינכם מחליפים את כל הריצוף והחול שמתחתיו ישאר רטוב- הוא ימשיך להרטיב את הקירות ועלולים לשוב ולצוץ רטיבויות והתקלפויות של צבע מעל אזור הפנלים.

        מומלץ לפרק מרצפוןת במספר מקומות ולבצע בדיקה על מנת לראות מהי כמות הרטיבות שנמצאת מתחת לריצוף. אם כמות הרטיבות גדולה מדי יתכן שעדיף יהיה להחליף את כולו. במקרים אחרים אפשר להשאיר את המצב כפי שהוא ו/או לזרז את הייבוש תוך שימוש בציוד יעודי. בנוסף יש להעיר כי אם ישנו אצלך ריצוף טרצו או אבן / שיש- הוא ממילא עלול להינזק לגמרי אם תהיה תחתיו רטיבות כלואה.

        לשאלתך: אפשר להסיר את שכבת הטיח שמעל הפנלים ולבצע אטימה בחומר צימנטי משחתי, בשתי שכבות. לאחר מכן מבצעים שכבת קישור צימנטית מעל חומר האיטום ומעליה משלימים את שכבת הטיח. שים לב שכל עוד יהיה מגע בין הטיח לחול הרטוב שמתחת לריצוף- הרטיבות תמשיך לטפס בקירות. כך שיש להסיר את שכבת הטיח בשלמותה ולבצע את האיטום על התשתית. (יהיה טוב יותר כמובןלפרק שתי שורות ריצוף שצמודות לקיר ולאטום הן את הקיר והן את הרצפה, על מנת למנוע כל מגע ישיר בין החול הרטוב לדפנות ולרצפה הסמוכה להן).

        יש להחליט על כך בהתאם לכמות הרטיבות שמתגלה בשטח, ולא ניתן להעריך זאת באמצעות הפורום. במקרה שמדובר על כמות רטיבות קטנה ביותר, אפשר גם להשאיר את המצב כפי שהוא ולהמתין שהרטיבות תעלם במהלך הזמן.

        בענין המאמר שהזכרת: אם ישנו חשש לחדירת רטיבות מן החוץ עקב חוסר איטום בצד החיצוני של הקיר, הרי שבהחלט מומלץ לבצע שם את עבודות החפירה והאיטום שמתוארות במאמר על איטום רטיבות -קירות קומות קרקע.

        ראה גם מאמר נוסף על איטום בתי קרקע, מרפסות, משטחים מרוצפים, מפתנים".

        נשמח לעזור הלאה בכל שאלה.

        בברכה,

        גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן