הוספת הודעה חדשה
  • · מהו תהליך היבוש?

    (דוד)

    בדירתי היה פיצוץ בצנרת ונגרמו נזקים לקירות, ריצוף ומשקופים לפני כשנה.בבדיקת מכון התקנים היתר רטיבות החול כ-8%. קילפתי צבע מהמשקוף ותחתיתו רטובה. בחלל מתחת למדרגות המרוצף באקרשטיין הרמתי לבנים והחול מתחתן לח מאד למגע. האם יתכן יבוש טבעי במצב כזה? חברת הביטוח מוכנה לאשר לי כ-60000 שח. האם סכום זה יספיק להרים את כל הריצוף וגם להחליף האינסטלציה הישנה? מהו תהליך היבוש? כיצד מיבשים את הבטון מתחת לארונות המטבח?

    • · ייבוש רטיבות מתחת לריצוף, ביטוח

      (גבי)

      שלום דוד,

      סכום של 60,000 ש"ח אמור להספיק להחלפת הריצוף בדירה אלא שלא ציינת מהו סוג הריצוף ומהו שטח הרצפה. מומלץ להביא למקום שמאי פרטי ובלתי תלוי על מנת לקבל ממנו הערכה מדוייקת יותר על עלויות העבודה, כולל הפרוק והעלאת המרצפות החדשות לדירה.

      באופן עקרוני יש להרים את כל הריצוף ולהחליף את המילוי הרטוב שמתחתיו. כאשר הרטיבות רבה לא סביר שהיא תתנדף מעצמה והצלחתן של פעולות לזרוז הייבוש מוטלות בספק, מה גם שאינן כדאיות כאשר חברת הביטוח ממילא כבר הסכימה לכסות את עלות הנזק.

      מתחת לארונות גם כן מפרקים את הריצוף (ואת הארונות) אלא אם ניתן להמנע מכך באמצעות יציקות בטון לחיזוק האריחים(אם ישנם) שמתחת לארון.

      בברכה,

      גבי

      • · המשך

        (דוד)

        אם נחליף את החול הוא יספוג מים מהבטון הרטוב שלמטה, כיצד נייבש את הבטון?

        • · בטון רטוב

          (גבי)

          שלום דוד,

          כמות הרטיבות שתימצא בבטון תתאדה במהירות יחסית לאחר שהחול מעליה יוסר. אך גם אם החול ירטב מעט לא אמורה להיות בעיה. אפשר גם לזרז את הייבוש באמצעות תנורי יבוש, איוורור ו/או שואבי לחות שיעבדו במקביל עם החימום. ניתן להשכיר ציוד לייבוש אצל "רוטנברג" למשל.

          בברכה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן