הוספת הודעה חדשה
  • · דליפת מים בין קומות של חניון תת קרקעי בבנין מגורים

    (תומר)

    רכשנו דירה חדשה בבנין רב קומות בן 3 שנים עם חניון תת קרקעי בן שתי קומות עליונה ותחתונה. בחניון העליון ישנה צנרת ענפה של מים וביוב. בעת שטפון של מים בחניון העליון (שכבר קרה עקב תקלה בספרינקלרים והתפוצצות צינור ביוב) המים זורמים לאחת הפניות של החניון העליון ונאספים שם. משם הם מחלחלים דרך רצפת הבטון אל החניון התחתון על המכונית שלי החונה בחניון התחתון.

    הקבלן, חברה ותיקה ומפורסמת טוען כי אין כל תקן המחייב ביצוע ניקוז בחניון תת קרקעי או איטום בין הקומות ולכן מסרב לפעול לתיקון המצב. רציתי לדעת האם יש תקן מחייב לביצוע ניקוז ואיטום בחניון תת קרקעי בבנין מגורים ומהי הדרך הנאתה לטפל בבעיה.

    • · הצפה, חניון תת קרקעי

      (גבי)

      שלום תומר,

      מכיוון שמדובר בעניני חוק ותקינה הפניתי את שאלתך להנדסאי אבי גנאח אשר משתתף כחבר קבוע בועדות תקינה של מכון התקנים. להלן העתק מתשובתו:

      מבלי להביט בתקן אלא בחוק המכר על הקבלן לתת חניון אטום כפי שהוא נותן מרתף אטום - ז"א חוק המכר מחייב אותו. לעניין תקנים - הבעיה היא שמרבית התקנים אינם רשמיים ( ז"א תקן רשמי הוא תקן מחייב , ומכאן הוא גובר על חוק המכר ) אבל אם זאת התקינה נועדה לבצע עבודות בהתאם לכללי מקצוע מקובלים לכן אענה לך בהתאם לתקינה ובהתאם לכללי מקצוע מקובלים :

      "על הקבלן לתת מערכת סילוק של מים ושפכים בעת הצפה , בכל בניין יש בור בריכה הנמוכה מקו הרצפה התחתון ושם ישנם משאבות סילוק מים בעת הצפה " .

      לכן מה שהקבלן אומר עם כל הכבוד לו - כנראה שהוא לא מבין את כללי המקצוע .לעניין זה , תוכל להפנות אותם אלי ואני יעביר אותם לעו"ד .

      יש כאן עניין מורכב יותר של חדירת מים אשר בעתיד יכולה לגרום להחלשות שלד הבניין , ומן הסתם החניון הוא מהווה את הביסוס של שלד הבניין.

      אם תרצה את כתובת המייל של אבי גנאח תוכל ליצור עימי קשר באמצעות המדור צו קשר, ואעבירו אליך.

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן