הוספת הודעה חדשה
  • · סדקים בתקרה

    (רון)

    תודה גבי,

    1. צירפתי תמונה ותמונת תקריבשל הסדקים בתקרה. מדובר עלבניין מגוריםבן 19קומותהמאוכלסכשבע שנים. אני מתגורר בקומה העשירית. מעל התקרה יש דירת מגורים. לפיכך, לא נראה לי שישנה אפשרותמעשית למלא את החללים בתקרה עם תערובת צמנטית. האם ישנה אפשרות אחרת?

    2. בהנחה שלא מדובר בבעיה בטיחותית מסוכנת, כיצד עלי להתקדם? האם במקומות בהם יש חללים עמוקים, האם יש טעם לנסות למלא אותםבפוליאוריתן מוקצף?

    3. לאורך התקרה יש שניאזורי סדיקה עיקריים. באזור אחד, יש סדק ארוך בן 3-4 מ` (אינו נראה בתמונות). באזור השני ישסדקים הערוכיםשתי וערב (ראה בתמונות). רוחב הסדקים משתנה מ 1-2 מ"מ ועד 1-1.5 ס"מ.חלק מהסדקיםעוברלאורך התפרים בין הבטון לבלוקי האיטונג ובין הבלוקיםעצמם וחלק מהסדקיםעובר בתוך הבלוקים.

    4. האםחייבים לבצע רשתמעל כל הסדקים, או שבמקומות בהם הסדקים דקים, למשל הסדקיםהעוברים בתוך הבלוקים, אפשר להסתפק בסיקהפלקס, ללא רשת, כמו שמטפלים בסדקים דומים בקירות. מדובר בשטח גדול יחסית והסרת הטיח וביצוע רשת כרוכים בעבודה לא פשוטה.

    בתודה ובברכה,

    רון

    • · תיקון סדקים בתקרה

      (גבי)

      שלום רון,

      כפי שציינתי בתשובתי הקודמת- יש להביא מהנדס קונסטרוקטור לבדיקת התקרה. מדובר על נושא בטיחותי ולא ניתן להמליץ על מפרט טכנימבלי לבדוק מה המצב בשטח.

      כפי שציינתי קודם- "סיקפלקס" או "פוליאוריטן מוקצף" אינם החומרים המתאימים. יש לשקם את התקרה במלואה ואין להסתפק במילוי סדקים עם חומרים שאינם קונסקרוקטיביים. למניעת סדיקה בשכבת הטיח בלבד - יש להשתמש ברשת.

      כמו כן יש לבדוק נוכחות חלודה בברזלים שביציקה, אשר גורמים להתנפחות הברזל ולנשירת חלקי טיח. סדקים בתקרה שמופיעים בצורת פסים ארוכים (כמו של חגורות הבטון) מעידים במקרים רבים על החלדה של הברזלים שביציקה. במקרים אלו יש לבצע עבודת שיקום לבטון (ולברזלים) כפי שציינתי בתשובתי הקודמת.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן