הוספת הודעה חדשה
  • · איטום בנין בן 3 קומות

    (ארז)

    שלום רב,

    אני מתגורר בבנין בן 3 קומות שמשך כ- 54 שנות קיומו לא עשו לו שום שיפוץ ו/או איטום.

    בשנים האחרונות אני במיוחד סובל מרטיבויות נוראיות בקירות החיצונים וועד הבית הביא מהנדס שקבע שישנן 2 שיטות עבודה לאיטום הבנין 1.רב גמיש הכוללים תיקונים פרוביזורים במקומות הבולטים שיש בהם סדקים או חורים או ברזל ואז מריחת פריימר ורב גמיש 2. שליכט (טיח) צבעוני הכולל הסרת הטיח הקיים עד היסוד תיקונים בכל הקירות ,השמת טיח חדש ועוד 3 שכבות איטום כולל טיח צבעוני בסוףברצוני לדעת איזו מהשיטות יותר טובות לאיטום הבנין ואיזו מהשיטות מחזיקות יותר זמן ומה מומלץ יותר וכמה שנות אחריות צריכות להנתן עבור כל שיטה ? וכמובן מה היתרונות והחסרונות של כל שיטה ולמה קבלנים דורשים פי 2 כסף על השיטה השניה למרות שהם טוענים כי אין הבדל באיכות האטימות ביניהן ?! ובאם אפשר לקבל את 2 השיטות באותו סכום -מה עדיף

    מביניהן ?

    • · שיפוץ ואיטום בנין משותף

      (גבי)

      שלום ארז,

      המפרט השני שהוצע לכם על ידי המהנדס הנו הרבה יותר יסודי וטוב. במסגרת מפרט זה מורידים את כל שכבת הטיח, מתקנים סדקים ופגמים אחרים בתשתית, מטפלים בברזלים חלודים, מבצעים שכבת איטום ראשונה שנקראת "שכבת הרבצה" ואחר כך מבצעים מעליה את שכבת הטיח המיישר. לסיום- מצפים את הקירות בשכבות הגמר של השליכט.

      אפשר אגב להשתמש בצבע גמיש כשכבת הגמר, גם במפרט היסודי יותר. אם הבית מרובה סדקים עדיף לעבור לצבע גמיש כשכבה המסיימת, במקום השליכט הצבעוני. אך בכל מקרה המפרט השני עדיף על הראשון ויחזיק מעמד הרבה יותר זמן. הוא גם יעלה הרבה יותר כסף.

      המפרט הראשון כולל תיקונים מקומיים בלבד כך שסביר להניח שתצטרכו לבצע שוב תיקונים שכאלה לאחר מספר שנים.

      מבחינת שנות האחריות: הדבר תלוי בקבלן המבצע ובשנות האחריות שהוא יהיה מוכן לתת. כהערכה מדובר על כ 5 שנות אחריות לפחות כנגד מעבר רטיבות, לכל אחת מהשיטות, אם כי המפרט היסודי (השני) יחזיק מעמד הרבה יותר מכך ואפשר אולי לקבל עבורו גם 10 שנות אחריות (כנגד מעבר רטיבות מהקירות בלבד, ולא בגין התיישנות הציפוי וכיוצ"ב).

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן