הוספת הודעה חדשה
  • · האם רצוי לבצע מערכת איטום שלילי ואם כן האם לבצע נקזים

    (גיא)

    שלום רב,

    ראשית ברצוני להודות לכם על הפורום הנפלא שאתם מנהלים פה. אני נעזר בפורום מספר שנים למרות שמעולם לא כתבתי שאלה, תרמתם לי המון ידע, עצות מעשיות והכוונה מקצועית.

    ברשותי בית צמוד קרקע בנוי על מגרש משופע כאשר פינה אחת של המבנה בערך בגובה הקרקע והפינה הרחוקה כמטר וחצי גבוהה יותר מהקרקע. יש להניח שבוצע מילוי אדמה טרם יציקת הרצפה. לאחר נזילות רבות מהגג בוצעה מערכת של יריעות ביטומניות ע"י בעל מקצוע ולאחר שני אירועי גשם אין כיום סימני נזילות חדשים.

    מספר קירות היו רטובים והיו עליות קפילריות של רטיבות ברוב אזורי הבית. שללתי כל סיכוי לנזילה מצינורות מים או ביוב שכן שתי המערכות בוטלו כליל ויבוצעו חדשות מהשיבר הראשי ועד לבריכת הביוב.לאחר הרמת הריצוף והוצאת חלק מהחול הרטוב שכבר התייבש חלקית, אני שוקל לעשות איטום שלילי על מנת להבטיח שחלק מהרטיבות לא מגיעה מהקרקע.

    1. מהתיאור הנוכחי האם לדעתך יש צורך במהלך זה, מה תהיה אינידקציה טובה לכך שאיטום שלילי הוא הכרחי.

    2. במידה ומבוצע איטום שלילי האם אפשר/רצוי לבצע נקזים אלכסוניים, מעין "פישרים", על מנת להבטיח שגם במקרה של נזילה קטסטרופאלית לא תיווצר אמבטיה בתוך המבנה. אם כן אשמח למצוא מפרט לביצוע הנקז.

    3. האם ניתן לבצע שכבת הרבצה באמצעות מדה מתפלסת. האם יש מוצרים מומלצים ליישום.

    בתודה מראש,

    גיא.

    • · איטום שלילי בבית קרקע

      (גבי)

      שלום גיא,

      ראשית - תודה על המחמאה לאתר :).

      אם ישנו חשש לכך שהרטיבות בקירות באה מן החוץ (ולא מהצנרות) ואם ממילא כבר פרקתם את הריצוף- כדאי לנצל את ההזדמנות ולבצע איטום שלילי בחלקים שנמוכים מהקרקע.

      מכיוון שלא מדובר על קומת מרתף אפשר להסתפק במפרט טכני בסיסי. דהיינו לנקות היטב את פני השטח ולמרוח 2-3 שכבות של חומר אטימה צימנטי הידראולי (כגון "סיקה טופסיל 107") על הרצפה ועל תחתית הקירות. סביר להניח שתידרש הכנה של תחתית הקירות במקומות שבהם לא קיימת שכבת טיח.

      מאידך- אם ישנו חשש של ממש מפני הצפה שנגרמת מן החוץ יש לבדוק זאת בשטח עצמו ולא אוכל לאמר / להסביר זאת מכאן. במקרה שכזה יש לבצע מפרט טכני קפדני יותר, שעלול לכלול גם איטומים וניקוזים מבחוץ.

      בכל מקרה אין כל צורך בבצוע ניקוזים פנימיים ("פישרים") כפי שהצעת.

      בענין שכבת ההרבצה: לא ברור היכן בבית ברצונך לבצע אותה. על כל פנים מדה מתפלסת אינה משמשת כתחליף לשכבת הרבצה. אפשר לרכוש תערובת מוכנה לשכבת הרבצה (למשל של "מיסטר פיקס") או לערבב בשטח מלט + חול ולהוסיף לתערובת דבק לטקס SBR בשעור 20-30 אחוזים.

      אם תפרט יותר נתונים נשמח לעזור הלאה.

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן