הוספת הודעה חדשה
  • · חומר לפילוס רצפה

    (שלומי)

    שלום למומחה הפורוםבביתי יש בחצר משטח מרוצף בגרניט פורצלן שעליו אני רוצה להניח משטח דק מבלי לפרק את הריצוף. באחד מן הצדדים של המשטח בניתי קיר נמוך שאמור לתחום את הדק ולשמש גם בסיס לפינת ישיבה ועוד אביזרים ומתקנים. הבעייה היא שהקיר נבנה בסמוך לחלק הנמוך של הריצוף, דהיינו זהו קצה השיפוע של ניקוז המים, כך שבחורף כל המים ייקוו בצמוד לקיר. אמנם, משיגיעו המים לגובה מסויים הם כבר יזרמו לצדדים אחרים, אבל עדיין יהיו מים שיישארו בצמוד לקיר עד שייתאדו. ביצעתי מדידות קפדניות והבנתי שאם אגביה את הריצוף הסמוך לקיר בכ 1 סנטימטר אזי הבעיה תפתר והמים יזרמו לצדדים הפתוחים במשטח. משיחה עם בעלי מקצוע הבנתי ששכבה צמנטית בעובי שכזה לא תחזיק ואינה אפשרית וחלקם המליצו לחפש חומר גמיש כלשהו שניתן לפלסו כמו מדה.מדובר על שטח של כ 2 מ"ר בעובי של 1 ס"מ בקרוב ואבקש לדעת באם יש לכם המלצה לחומר שכזה ואיך ליישמו.אני לא מעוניין בפתרון כגון חורי ניקוז בקיר או שכבת ריצוף נוספת, אלא פשוט בחומר עמיד לתנאי חוץ שניתן לפלסו על המשטח הקיים.תודה וברכה לכולכםשלומי

    • · ניקוז ופילוס משטח מרוצף לפני דק

      (גבי)

      שלום שלומי,

      לא קיים חומר גמיש שניתן לפלס אותו ידנית בעובי שכזה.

      פילוס שכזה אפשרי עם חומרים אפוקסים אלא שהם יקרים מדי למטרה זו ואינם רלוונטיים.

      הפתרון הסביר ביותר יהיה להערכתי להדביק ריצוף נוסף במקום המוגבה. אפשר למרוח תחילה שכבת דבק לקרמיקה על השטח המיועד ולאחר הייבוש (למחרת) להדביק מעליו את הקרמיקה עם דבק שמיועד להדבקה עבה (למשל "סיקה סראם 120HB").

      אפשר אגב גם לנסות וליצור את כל השיפוע עם אותו הדבק (במקום בבטון), אך מדובר על פעולה מאולתרת שתצטרך לבצע אותה במספר שכבות, שתדרוש גם מספר רב מדי של שקים ואשר לא ניתן להבטיח את הצלחתה.

      אופציה נוספת מבחינת הניקוז: להכניס תעלת ניקוז חרושתית בתוך הריצוף, בצמוד לקיר הבטון, אשר תאסוף את המים ותוביל אותם בצינור לפתח הניקוז הראשי.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן