הוספת הודעה חדשה
  • · חידוש זפת חם

    (עפרה)

    לאחר חמש שנים מאז נמרחה, ולמרות סיוד הגג בכל קיץ, נוצרו סדקים בזפת, על גג בניין דירות (עם דודי שמש וכד").אנחנו עומדים להזמין שוב את הקבלן לביצוע העבודה, אך הפעם הייתי רוצה ללמוד מטעויות העבר ולהקפיד על שלמות הזפת לאורך זמן.קראתי את המלצותיך בעיון, וברצוני לשאול לגבי סיוד הגג.1 - האם שימוש בסופרקריל לבן במקום סיד הוא פתרון טוב, או שקיים חומר מתאים ומומלץ יותר.2 - איך וכמה זמן לאחר מריחת הזפת מיישמים את ההלבנה בסופרקריל ודומיו?

    • · זיפות הגג והלבנתו

      (גבי)

      שלום עפרה,

      כפי שמצוין במאמר על סיוד גגות והלבנתם הסיוד הקונבנציאונלי שמתבצע בד"כ על ידי הקבלנים אינו מחזיק מעמד מכיוון שהוא דליל מדי ואין בו מספיק דבק. לאחר הגשם הראשון נשטפת בד"כ כל שכבת הסיד מהגג והזפת נותרת חשופה לשמש כשישה חודשים רצופים.

      על מנת למנוע זאת אפשר לבצע סיוד עבה (שיש בו הרבה סיד) ואשר הנו מועשר בדבק (רצוי דבק לטקס SBR), כפי שמתואר במאמר שלעיל. יש לסכם מראש עם הקבלן על סיוד שכזה ולהוסיף סכום מוסכם בגינו מכיוון שעבודה שכזו דורשת יותר זמן ויותר חומר (דבק).

      מעל גבי סיוד קיים אפשר גם כן לבצע צביעה בסופרקריל כפי שציינת.

      במקרה שמבצעים צביעה בסופרקריל לאחר זיפות חדש, כדאי לבצע זאת כאשר הגג כבר התקרר מספיק (בד"כ בבוקר מוקדם, למחרת היום).

      2-3 שכבות של צבע אקרילי (כגון הסופרקריל או הנירוקריל) יקנו הלבנה "בוהקת" אשר תחזיק מעמד מספר שנים אך תלך ותדהה בהדרגה. כך שלצורך הקניית בידוד תרמי טוב בקיץ כדאי מדי מספר שנים לשוב ולהלבין את הגג בשכבת צבע עליונה נוספת.

      על מנת לבדוק את איכות ההלבנה אפשר פשוט לגעת בגג בכף היד בצהרי היום. גג שמולבן היטב יהיה קר לגמרי. מספר ימים אחר כך תתקרר בעקבותיו גם התקרה.

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן