הוספת הודעה חדשה
  • · שלבי איטום גג/מרפסת עם יריעה בטומנית ישנה לפני ריצוף או בניית דק

    (timi)

    שלום, יש לי גג שהוא בעצם מרפסת ועליה שכבת איטום בטומנית ישנה. לשכן שלי יש חדירת מים לבית ולכן הוחלט על איטום מחדש. נאמר לי שאני אצתרך לפרק את היריעה הישנה ולהתקין במקומה 2 יריעות איטום לאחר מכן קל-קר מוקצף בעובי 2 ס"מ ועליחו חלוקי נחל. ביקשתי להחליף את הבידוד בריצוף או דק בכדי שאוכל להשתמש בגג אבל לא נאמר לי איך אני צריכה להכין את הגג לאיטום. האם אטני צריכה עדיין לפרק את השכבה הישנה, האם אפשר במקום 2 יריעות להסתפק ביריעה אחת והאם אני יכולה לבנות דק במקום ריצוף. יש לי הרבה שאלות, מקווה שתוכלו לעזור לי. תודה

    • · שימוש שוטף בגג מעל גבי שכבת איטום

      (גבי)

      שלום טימי,

      ישנן מספר אפשרויות לאיטום ולשימוש במשטח לאחר האיטום, אלא שיש לבחון בשטח את מצב היריעות הקיימות, את מצב השיפועים של הגג, את גודל השטח ועוד- על מנת לקבוע מה נכון יהיה לבצע.

      מספר תשובות והערות:

      1. אם היריעה הקיימת מוצמדת היטב לכל השטח ובאופן כללי מצבה תקין- אפשר גם להלחים מעליה שכבת יריעות נוספת, בד"כ לאחר בצוע תיקונים דרושים. בכל מקרה של ספק עדיף תמיד להסיר את שכבת היריעות הישנה ולהתחיל את האיטום מהתחלה.

      2. כיסוי האיטום עם קלקר וחלוקי נחל (או חצץ) ישפר את הבידוד התרמי של התקרה ויעזור לשכן שמתחתך הרבה יותר ממה שיעזור לך. כלל אינך חייבת לבצע זאת על חשבונך. אם השכן מבקש ממך לעשות כן סביר יהיה לדרוש ממנו שיכסה את עלות הבידוד התרמי. רק את עלות האיטום ביריעות יהיה עליך לכסות בעצמך.

      3. אם ברצונך להשתמש בגג אופן שוטף כאילו היה "מרפסת" עליך לקחת בחשבון שיתכן שיגרם נזק לשכבת האיטום.

      ישנם מספר פתרונות מאולתרים- משהו שתוכלי להשתמש בהם לצורך הפיכת המשטח ל"מרוצף". ישנם למשל אריחי דק שאפשר להניח ישירות על היריעות וישנם גם אריחים מבודדיםשיתנו מענה מתאים גם לך וגם לשכן (שיש לדרוש שישתתף בעלותם).

      דשא סינטטי אפשר גם כן ויתרונו בכך שאינו גורם לנזק מכני לשכבת האיטום.

      ראשית כדאי לבקש יעוץ ובדיקה בשטח עצמו, כפי שציינתי בתחילה.

      נשמח לעזור הלאה בכל שאלה.

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן