הוספת הודעה חדשה
  • · איטום חיצוני-תיקון

    (אלי)

    לאחר נזילת נפט ממיכל לחימום ביתי הוצאנו את הקרקע בצמוד למרתף. הבידוד שהיה כנראה זפת ועליו שכבת קלקר דקה נפגע כנראה מהנפט ועבר המסה חלקית. חשפנו קטע של כשני מטר לרוחב ועד תחתית היציקה של רצפת המרתף . כיצד לדעתך לנקות ולאטום מחדש את הקיר?

    • · איטום קיר תת קרקעי

      (גבי)

      שלום אלי, יש לבדוק שלא נותרה קרקע ספוגה בנפט ליד הקיר. בדוק במיוחד שהנפט לא חילחל אל הקרקעית לחיבור בין האיטום של הקיר לבין האיטום שנמצא מתחת לרצפה. במידה והכל תקין נגב את הקירות במטלית יבשה והשאר את השטח פתוח על מנת שהנפט יוכל להתנדף. את האיטום המחודש בקיר ניתן לבצע בחמרי אטימה ביטומנים משחתיים כגון אלסטופז 2000 (”פזקר”) מסטיגום , פלקסיגום (”ביטום”) וכדומה. יש לבצע מספר שכבות על פי הוראות הישום של החמרים השונים. חשוב לא ליישם שכבות עבות מדי ולאפשר לחומר להתיבש לגמרי לפני שמכסים בשכבות נוספות. במידה וקיימים סדקים בקיר רצוי להניח רשת אינטרגלס בין השכבה הראשונה לשניה. את הרשת מדביקים על השכבה הראשונה בעודה טריה. לסיום יש להדביק לוחות קלקר חדשים להגנה על האיטום ולמלא את הבור באדמה נקיה (שאינה ספוגה בנפט) או בחול נקי -לפחות בקטע הצמוד לקיר. חג שמח ושנה טובה ! גבי

      • · שאלה נוספת

        (אלי)

        תודה על התשובה המפורטת. האם יש צורך להוריד את שאריות הזפת שיש על הקיר . זו עברה ריכוך על ידי הנפט. בגרוד או על ידי להבה ?

        • · הורדת זפת מהקיר.

          (גבי)

          שלום שוב. שתי השיטות טובות. באם הזפת נפגעה יש צורך להסירה או לפחות להסיר את החלקים הפגועים הרכים. אפשר על ידי גרוד ואפשר על ידי להבה. במקרה של שריפה עם להבה (במבער גז) הזפת כולה תתחמם ותיזול מטה וגם עלולה להדלק. כך שצריך להזהר, במיוחד במקרה שאתה רוצה לבצע את זה בעצמך. במקרה כזה הרבה יותר פשוט לגרד בשפכטל, לנגב ולהמתין לייבוש. לפני הבצוע הזפת צריכה להיות יבשה מנפט וקשה למגע (אלא אם כן היא עומדת חשופה לשמש). כשאתה מעביר את היד על הזפת (הקרה) היד שלך לא אמורה להמרח ב”מיץ” שחור.

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן