הוספת הודעה חדשה
  • · צינור שרשורי ואיטום

    (אסף)

    שלום

    1. מהי העלות לביצוע צינור שירשורי מסביב לבית?

    2. מה אורך חיים ממוצע של צינור שרשורי (האם יש בלאי טבעי לצינו שרשורי)?

    3. מה אורך חיים של סילד שמורחים בקיר חיצוני?

    4. בית שנמצא על צלע הר עם באיזה איטום כדאי להשתמש בקיר הסמוך לגב ההר ומה העלות למ"ר של איטום מסוג זה?

    • · תכנון מערכת איטום, ניקוזים

      (גבי)

      שלום אסף,

      שאלתך מאוד כללית והנך אמור לקבל מפרטים טכנים מדוייקים מהאדריכל שמתכנן את הבית. לא ניתן להמליץ מכאן על מפרט כללי שכזהאך להלן מספר תשובות והמלצות כלליות:

      1. עלות צינור שרשוריי מסביב לבית תלויה במספר פרמטרים, תנאי השטח וכדומה. העלות יכולה לנוע סביב ה 200 ש"ח למטר אורך, אך עליך לקבל מספר הצעות מחיר ממספר קבלנים משום שטווח המחירים מאוד משתנה. אם תתן את העבודה לאותו קבלן שיבצע את כל עבודות האיטום- המחיר יהיה סביר.

      2. אורך החיים של צינור שרשורי איננו מוגבל בשנים אך יש לדאוג לכך שלא תיווצרנה סתימות, באמצעות פריסת בד גאוטכני ואגרגט בגדלים מתאימים.

      3. אורך החיים של סילר תלוי בסוג הסילר. אם הנך מתכוון לחומר אטימה מסוג סילוקסן- אז אורך החיים שלו יכול להיות כ 5 שנים ואף יותר מכך. חומרים סיליקונים שקופים על בסיס מים ("סיליקון שקוף") מחזיקים מעמד פחות זמן ואינם עמידים היטב בקרני השמש. הסילוקסן מחזיק מעמז יותר זמן אך גם הוא "נשטף" במהלך השנים, כך שכמות היישום חשובה גם מבחינה זו.

      אם התכוונת לסילרים שמשאיריםציפוי מבריק (כמו לכה לעץ)- אלו מחזיקים מעמד מספר שניםאך גם אותם יש צורךלחדש, בהתאם לרמת השחיקה (משטח הליכה יש צורך לחדש מוקדם יותר מאשר קיר אנכי).

      4. בית בגב ההר דורש תכנון מפורט מהאדריכל ולא יהיה זה מקצועי לנסות ולפרט מכאן. באופן כללי יש לאטום את הקירות כמו שעושים בכל קומת מרתף, עם חומרים ביטומנים משחתיים בקירות, ויריעות ביטומניות מתחת לרצפה. יש להקפיד מאוד על ניקוז ושיפועים מתאימים סביב המבנה, כך שלא יווצר לחץ מיםבין המבנה להר. כאמור- יש להתייחס לנ"ל כפי שמתייחסים אל קומת מרתף.שוב- חובה לקבל תכנית מפורטת מהאדריכל . נוכל להתייחס יותר לנושא אםתכנית שכזו היתה לפנינו.

      נשמח לעזור הלאה בכל שאלה.

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן