הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות בקיר חיצון

    (ארז)

    שלום,

    אני גר בקומה ראשונה בבניין משנות החמישים בכרמל חיפה (לביניין גג רעפים ומרזב ישן וחלוד אותו אנו מחליפים במרזב חדש השנה) יש לי רטיבות בקיר חיצוניבערך מגובה מתר ומטה לאורך הקיר (רטיבות מופיעה בחורף) הקיר בנויי מדבש (בטון) באיזנ חומר מומלץ להישתמש לאיטום (חיצוני ופנימי)? בנוסף וש רטיבות לאורך התיקרה של אותו חדר (כניראה מסדק ב"מדרגה"שנוצרת מבליטה של הקיר שלי יחסית לקומה מלמעלה - שוב באיזה חומר עלי להישתמש על מנת לאטום את "המדרגה".

    תודה רבה מראש, ארז וינטראוב

    • · בעיות רטיבות , קיר חיצוני

      (גבי)

      שלום ארז,

      בקשר לבעיה בחלק התחתון של הקיר- יש לדעת אם הקיר בא במגע עם הקרקע או שמדובר על קומת עמודים או קומה מוגבהת מהקרקע.אם הקיר בא במגע עם הקרקע יתכן שהבעיה בחלק התת קרקעי. במקרה זה יש לבצע חפירה , לקלף את הטיח ולבצע איטום עם חומר צימנטי מסוג סיקה טופ 107, או דומה לו.

      אם כבר קיים חומר אטימה ביטומני (זפת) על הקיר- אז אפשר לעשות את האטימה עם חומר ביטומני משחתי כגון מסטיגום. את שני החומרים יש לבצע מתחת לשכבת הטיח.

      אנא פרט יותר נתונים בנוגע לקיר זה.

      בנוסף- ובמקרה שלא מדובר על קיר שבחלקו טבול בקרקע- הרי שיש לאטום את הקיר עצמו בחלק שמעל הקרקע. לא צינת איזה ציפי חיצוני קיים כעת בקיר זה: טיח חשוף ? צבע ? שפריץ ? שפריץ צבוע ? כדאי גם להעיף מבט ולראות אם קיים סד כלשהו בקיר, בסמוך למיקום הרטיבות, או שהבעיה פשוט בספיגת רטיבות.

      הלאה:

      לענין הבליטה בתקרה: אם קיים שם מעין גגון קטן הרי שניתן לאטום אותו עם אותו החומר (סיקה טופ 107). אך יש לבצע הכנות: לצקת שיפוע לכיוון החוץ כך שלא יעמדו שם מים ולאטום את החיבור בין הקיר לגגון עם חומר גמיש (סיקפלקס) במידה וישנו שם סדק. לחילופין אפשר לצקת רולקה (העגלה מבטון) בחיבור זה וליישם את חומר האיטום על המשטח האופקי והן על החלק האנכי, עד מעל לרולקה בכ 10 ס"מ.מומלץ להניח רשת אינטרגלס בין השכבות של חומר האיטום.

      שאלת לגבי איטום פנימי אך לא ברור אם יש בכך צורך. החומר הנ"ל יכול לשמש גם לאיטום מבפנים, מתחת לטיח.

      אנא פרט יותר נתונים ונשמח לעזור הלאה.

      שיהיה בהצלחה,

      גבי

      • · רטיבות בקיר חיצוני פרטים נוספים

        (ארז)

        תודה רבה על התשובה המהירה! הינה פרטים נוספים על הקיר:

        בעיקרון הקיר בא במגע עם הקרקע, אולםהחדר עצמו (הריצפה בתוך החדר) מתחילמעל הקרקע כ 0.5-1 מתר.

        לא ידוע לי על חומר אטימה כלשהו שקיים על הקיר, הקיר החיצוני ברובו חשוף-צבוע ובחלקו הקטן (בצדדים) עם שפריץ ונראה שהבעיה היא בספיגת הרטיבות.

        שאלה נוספת: לאחר איטום הקיר החיצוני באיזה צבע מומלץ לצבוע את הקיר מבפנים?

        • · קיר חיצוני עם שפריץ

          (גבי)

          שלום ארז,

          אם רצפת החדר מוגבהת מן הקרקע אז כנראה שהבעיה היא כפי שציינת- חדירת רטיבות דרך הקיר עצמו. אפשר לאטום את הקיר עם כל צבע חיצוני. אם קיימים סדקים בקיר יש לטפל בהם לפני כן ורצוי במקרה כזה לצבוע את הקיר בצבע גמיש כגון טמבורפלקס או סופר-גמיש (נירלט).

          על גבי קיר עם שפריץ או טיח חשוף - ללא צבע, אפשר גם לאטום עם חומר איטום שקוף מסוג סילוקסן.

          את הצביעה הפנימית אתה יכול לבצע עם כל צבע פנים שתרצה, למשל סופרקריל. באם הנך חושש מהיווצרות עובש ופטריות תוכל גם להכניס תוספת נגד פטריות אל תוך הצבע או להשתמש בצבע מסוג אקרינול. ראה מאמר על תיקון קירות לאחר חדירת רטיבות.

          כמובן שיש לטפל במקור לרטיבות כדבר הראשון ובענין זה מומלץ לבדוק שוב אם אין עלייה קפילארית של רטיבות מהקרקע- אל תוך הקיר. עלייה קפילארית איננה "מטפסת" יותר ממטר גובה, כך שעל פי תאורך הבעיה אכן מגיעה מהקיר ולא מן הקרקע. יחד עם זאת ציינת שבמספר מקומות הגובה הוא רק 50 ס"מ מהקרקע כך שיש לבדוק שםשנית ולוודא.

          בהצלחה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן