הוספת הודעה חדשה
  • · חדירת מי גשמים למרתף מתפר התפשטות

    (עוזי מאורר)

    שלום

    בבנין בן כ 15 שנה חודרים מי גשמים מתפר התפשטות שמעל מחסן במרתף. מדובר במבנן של 6 בניני דירות עם רווחים בינהם, יש דירות גן במפלס מעל המרתף. המרתף תחת לכל השטח. התפר בחיבור בין אחד הבנינים לגינה של "דירת גן", כלומר בתקרה מעל המרתף, שעליה ה"גן".

    1. בהנחה שבעיתי לתקן מלמעלה בשל צורך לפרק דק עץ, מתקנים וגינון שיש ב"גן", ישפתרון ארוך טווח לאטימת התפר מלמטה? מהו? מה העלות?

    2. האם האחריות כעת על בעל דירת הגן? שהרי הוא אינו הגורם אלא מן הסתם הקבלן שלא ביצע איטום טוב בתחילה אך לא ניתן כבר לחייב אותו?

    תודה על תשובה מהירה

    • · איטום תפר התפשטות בתקרת מרתף, תחת גינה

      (גבי)

      שלום עוזי,

      תפרי התפשטות תת-קרקעיים שנמצאים בתקרה, ואשר אין אליהם גישה מהצד העליון, נאטמים בד"כ באמצעות הזרקה של פוליאוריטן נוזלי מתנפח, בעל כושר גמישות. אפשר גם לבצע את ההזרקה בשני שלבים. ראשית עם חומר פוליאוריטני נוזלי בעל גמישות ולאחריו בחומר נוסף.

      מדובר על פתרון אמין יחסית. אך אי אפשר לאמר שהוא משמש כפתרון "ארוך טווח". הצלחתו ומשך קיומו משתנים בהתאם לנסיבות ולתנאי השטח.

      הפתרון האולטימטיבי הוא תמיד איטום מהצד העליון של התפר, מה שכרוך בד"כ בעלויות גבוהות במיוחד, כפי שציינת. שיטת האיטום בהזרקה באה לתת מענה תחליפי לנזילות מסוג זה אך היא אינה יכולה להשתוות לאיטום שמתבצע מהצד העליון.

      בנושא האחריות: זוהי כנראה אחריותו של הדייר בעל דירת הגן. במקרים מסויימים אפשר שמדובר על נזילה מתפר משותף שעל ועד הבית לכסות את עלות העבודות בו. אך כנראה שלא זה המקרה.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן