הוספת הודעה חדשה
  • · דליפת מיים מתחת לגג מרוצף

    (רועי מזרחי)

    שלום.

    בנינו תוספת של גג 40 מטר ועליו שמנו יריעות ביטומניות. החורף הקודם עבר בשלום. בקיץ ריצפנו את הגג ובגשם האחרון נכנסו מיים מהגג לבית קרוב לניקוז המרפסת מלמעלה. כאשר עליתי לבדוק את השיפועים מצאתי שישנם מיים עומדים .. ושהמרצפה של הניקוז וזאת שלידה גבוהות ולכן המיים נעמדים. הסקתי שבגלל שהמיים לא זורמים לניקוז באופן חופשי כדאי לעקור את המרצפה של הניקוז ואת זאת שלידה.

    כך עשיתי וגיליתי שחור הניקוז בגובה המרצפה הקיימת ואכן אין שיפוע לניקוז. ממש גובה 0. כאשר פתחתי את הריצוף כבר כמה ימים שיוצאים מלא מיים מתחת למרצפות.

    רציתי לשאול האם מיים יכולים לעבור יריעות ביטומניות?

    האם הגיוני שמיים שעןמדים על ריצוף עם רובה שאינה אפוקסית חודרים? ורציתי לשאול האם ישנה דרך לאטום את הריצוף למיים חוץ מרובה אפוקסית. הניקוז הוא ארבע צול עם רשת רגילה אין ניקוז כפול. חייב פתרון יעיל טרם הרמת כל הריצוף.

    • · איטום מחודש, גג מרוצף

      (גבי)

      שלום רועי,

      ראשית יש לציין כי איטום גג חשוף שונה במהותו מאיטום של גג מרוצף ומחייב עבודה יסודית יותר. כמו כן חובה לבצע בדיקת הצפה לאיטום לפני שמרצפים.

      משאלתך ניתן להבין שלא בוצע איטום נוסף ו/או בדיקת הצפה ושלא נעשה שימוש בנקז דו-מפלסי. כמו כן בוצעה רק שכבת יריעות אחת (במקום שתיים).

      שים לב שנזילות שמופיעות מתחת למרזביםבגגות מרוצפים (ובמרפסות)אינן מצביעות על כך שהליקוי הוא דוקא באזור שליד המרזב. ברוב המקרים יתברר שהליקוי נמצא במקום מרוחק יותר ושהמים זוחלים מתחת לשכבת האיטום במורד השיפוע של הגג, עד שהם מגיעים לאזור הצינור של המרזב ומרטיבים שם את התקרה.

      ראה הסבר במאמר על איתור נזילות- גגות מרוצפים, מרפסות.

      לנוכח הדברים שתארת וכמות המים הרבה שקיימת מתחת לריצוף סביר מאוד להניח שיהיה צורך בהסרת הריצוף ואיטומו מחדש של כל הגג.

      יחד עם זאת אפשר כמובן לנסות ולבצע תיקונים ושיפורים, כגון התקנת נקז דו-מפלסי ומציאת ליקויים אחרים שאולי גלויים לעין. אך רבים מאוד הסיכויים שלבסוף יהיה צורך בבצוע עבודה יסודית.

      ראה גם מפרט איטום מרפסות, גגות מרוצפים.

      לשאלתך:

      היריעות כן מחזיקות מים אך אינן נועדות להחזיק "מאגרי" מים. רובה אפוקסית בין האריחים היא פתרון זמני מיסודו אשר אינו בא להחליף את הצורך בשכבת האיטום שמתחת לריצוף.

      נשמח לעזור הלאה בכל שאלה.

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן