הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות בדירה

    (קרן)

    שלום רב,

    יש לפני חוות דעת של אינסטלטור אשר ביקר בדירת השכן אותו אני תובעת בשל רטיבות ממנה אני סובלת כשנתיים (השכן גר מולי והרטיבות עוברת דרך קיר מפריד ודרך רצפת חדר המדרגות. הרטיבות מופיעה גם בתקרת המקלט שהינה תחת ביתו של השכן).

    האינסטלטור כתב בחוות דעתו:

    1. לאחר הזזת ארון כיור רחצה, נחשפה קופסת דלוחין סמויה תחת הארון.

    2. אין נזק צנרת דירתי.

    3. ישנן חדירות מים במפגש קיר גובל חדר עם רצפת חדר הרחצה עקב איטום לקוי.

    4. ישנה רטיבות כלואה מנזקים קודמים וחדירות מים שנאטמו רצפת המקלחון (כך בנוסח).

    לא כתוב המלצות לתיקון.

    לעומת חוות הדעת של השכן, לי יש חוות דעת של מהנדס שקובעת כי הרטיבות בדירתי הינה רטיבות קפילרית. למהנדס לא נתנו להיכנס לדירת הנתבע כדי לבדוק אם יש או אין נזילה, אבל המהנדס קבע חד משמעית שהרטיבות היא מהשכן וכי השכן חייב לבצע תיקון רטיבות ולייבש את החול (המהנדס ביקר בדירתנו כשבועיים לאחר שהאינסטלטור היה בדירת השכן).קיבלתי תשובה מעו"ד של הנתבע כי הם תיקנו לפי חוות דעת של האינסטלטור. לא קיבלתי דו"ח מה תיקנו, וכאמור בדו"ח לא רשום מה צריך לתקן. רשום רק ממצאים.

    שאלותיי הן:

    מה לדעתך, לפי חוות דעת בעל המקצוע של הנתבע, היה עליו לעשות? האם לייבש את החול או פעולה אחרת? אציין כי לא ראיתי שמישהו נכנס לדירה שלו לייבש את החול. גם אף אחד לא היה אצלנו לעשות משהו. אצלנו הרטיבות ממשיכה להתפשט על הקיר.

    בנוסף, השכן הציג בדיקת רמת הלחות במצע הריצוף אשר הינה תקינה. אנחנו לא היינו בזמן הבדיקה כדי לוודא שהם לוקחים בדיקה ממצע חול הקרוב לבועות שעל הקיר בחדר השכן.

    הייתי מאד שמחה לשמוע את דעתך בנושא.

    תודה מקרב לב !

    • · רטיבות דרך דירת שכן

      (גבי)

      שלום קרן,

      על השכן היה לתקן את כל שכבת האיטום שנמצאת תחת הריצוף. כל עוד הוא לא יבצע זאת רטיבות עתידית (או רטיבות קיימת) תמשיך לבוא במגע עם הקיר שלך ולהרטיב אותו.

      ממה שתארת הרטיבות אצלך ממילא ממשיכה להתפשט (או שאינה נחלשת) כך שהבעיה לא טופלה.

      נראה שהשכן פשוט מנסה לחסוך בהוצאות ולהמנע מהרמת הריצוף.לא ברור כיצד הוא הביא בדיקות מעבדה על ייבוש החול. הדבר סותר את דבריך לגבי החרפת סימני הרטיבות.

      לסיכום: כל עוד הרטיבות ממשיכה ואינה מראה סימני ייבוש כדאי להערכתי להגיש תביעה כנגד השכן הסרבן ולדאוג לכך שכל שכבת הריצוף תוסר ממקומה ושהשטח יאטם היטב. איטום תקין היה מונע מלכתחילה את כל הבעיה ו"משאיר אותה אצל השכן".

      בהצלחה,

      גבי

      • · קודם כל תודה רבה !

        (קרן)

        אכן אני תובעת את השכן. בהמשך למה שכתבת, יש לי עוד כמה שאלות ברשותך. ממש ממש תודה מקרב לב !

        - כשאתה כותב שעליו לתקן את כל שכבת האיטום שנמצאת תחת הריצוף, לפי מה שהאינסטלטור כתב, איזה ריצוף זה יהיה? רצפת המקלחת? או שאי אפשר לדעת ואולי יותר?

        - איך בעצם הוא אמור לאטום? עם מכונת ייבוש לחול? והאם צריך להרים את כל המרצפות או שרק קצת? או שאתה לא יכול לדעת בלי לראות?

        - אצלנו בדירה, בחדר עם הקיר המשותף לחדר שלו, צצות בועות חדשות והקיר מתנפח, אבל הקיר לא מרגיש רטוב. האם אני אמורה להרגיש קיר רטוב? והאם למרות שהקיר לא רטוב, עצם זה שצצות בועות חדשות והקיר מתנפח זה עדיין סימן שהרטיבות נמשכת? בנוסף, לפני כחודש (וכחודשיים לאחר שתוצאות המעבדה, אם להאמין להן בכלל, הראו תוצאות חול יבש) הגיע מישהו מטעמו לצבוע את תקרת המקלט אשר נמצאת תחת ביתו. בדקנו לפני כשבוע את הצבע וראינו שהצבע מתפורר. האם זו ראיה לכך שהרטיבות אכן קיימת?

        - שאלה אחרונה, אני חושבת להזמין בדיקת חול של מכון התקנים, שיוציאו דגימות מהחדר שלנו (זה עם הקיר המשותף לחדר שלו ועל הקיר יש רטיבות קפלירית). האם יש מצב כלשהו שדגימות החול יראו תוצאה תקינה ובכל זאת ישנה רטיבות שדורשת ייבוש?

        תודה רבה רבה !!!!!!!

        • · רטיבות בקיר ממקלחת של שכן

          (גבי)

          שלום קרן,

          מספר ת/שובות / הערות:

          1. הכוונה היתה לפרוק הריצוף של חדר הרחצה של השכן. האיטום שמתחת לריצוף אינו תקין ומאפשר לחול הרטוב לבוא במגע עם תחתית הקיר. זה מה שמעביר לצד הקיר שלך את הרטיבות. אם האיטום היה תקין הרטיבות לא היתה יכולה לעבור. נקודה.

          2. לא ברור איזו בדיקת לחות ביצע השכן וספק אם היא בוצעה כראוי. בד`יקה ראויה היא כזו שבה נלקחות למעבדה דוגמאות של החול הרטוב. (בדיקות באמצעות "מד לחות" אינן מספקות).

          3. סימני הקילופים בקירות יכולים להעיד על תהליך ייבוש שהקיר עובר. אם הרטיבות אינה גוברת- מצבך טוב (!).

          4. יתכן שצבעו את תקרת המקלט כאשר היא עדין היתה רטובה / לחה.

          בברכה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן