הוספת הודעה חדשה
  • · תקרה מתפוררת ועובש בתקרה

    (אבי לוי)

    שלום אני גר בבניין לאחרונה התקרה בחדר שינה התחילה להתקלף ומתחתה רואים מלא עובש ניקיתי חלקים רופפים וניקיתי את העובש ויום למחרת הוא חוזר וכל יום זה מחמיר ועוד אזור נפתחאיך אני מתקן את זה? מה השלבים של התיקון ואיזה חומרים צריך?

    מצורפת תמונה...

    http://www.interload.co.il/upload/5066346.jpg

    תודה רבה.

    • · עובש בתקרת חדר שינה

      (גבי)

      שלום אבי,

      לא ציינת בשאלתך אם הנך מתגורר בקומה העליונה, תחת גג הבנין.

      עובש בתקרות של חדרי שינה נוטה להיווצר לעיתים שכיחות עקב עיבוי מוגבר בחלל החדר. אחוז הלחות שבאויר עולה כתוצאה מאדי הנשימה של היושנים בחדר וסיכויי העיבוי גוברים בהתאם, מה גם שחדרים אלו בד"כ אינם מחוממים במהלך רוב שעות היום כך שהקירות והתקרות שלהם קרים יותר וקל לאדי הלחות הפוגשים בהם, לההיפך לרטיבות. (ראה מאמר על בעיות עיבוי- איתור ומניעה).

      אם מדובר בקומה עליונה יש תחילה לבדוק אם מדובר על בעיית איטום. כמו כן יכולה להיות בעיית רטיבות כתוצאה מנזילה בצנרת בקומה (או בחדר הרחצה) שמעל לחדר.

      אם מתברר שקיימת בעית איטום יש לטפל בה ורק לאחר מכן לטפל בתקרה הפנימית. לשיטת התיקון של התקרה עצמה ראה מאמר על תיקון תקרות וקירות לאחר פגיעת רטיבות.

      בברכה,

      גבי

      • · תודה על המענה המהיר המשך

        (אבי לוי)

        מדובר בבניין בין 3 קומות אני גר בקומה 2 .לא נראה לי שיש נזילות או משהו כזה. מה שכן יש עובש לבן כמו צמר גפן. וכל פעם נפתח מקום חדש.

        חשבתי לגרד את כל השכבות הרופפות. לנקות טוב לצבוע בבונדרול. לעשות תיקונים עם חומר לקירות חוץ. לשייף הכל. לעשות עוד שכבה בונדרול. ואחרי הכל 2 שכבות צבע. איזה צבע מומלץ אקרילי או סיד?

        אני גר בבית הזה 10 שנים אף פעם לא היה דבר כזה.

        זה נכון הסדר עבודה שאני חושב לעשות או שפספסתי משהו?

        ויש המלצה על חומרים ספציפיים?

        איזה חומר לתיקונים?

        ואיזה צבע סיד או אקריל?

        תודה רבה.

        • · ”צמר גפן” ועובש בתקרה

          (גבי)

          שלום אבי,

          צמר גפן" מופיע בד"כ בקירות ובתקרות לאחר פגיעת רטיבות. כך שמומלץ לבדוק אם ישנה נזילה כלשהי בדירה העליונה שמעליך. כמו כן יש לבדוק ביד ולהרגיש אם האזור שבתקרה עדיין רטוב.

          לגבי תיקון התקרה: כפי שמצוין במאמר שאליו הפניתי אותך, יש תחילה להסיר את החלקים הרופפים ולחטא היטב את השטח לעומק, עם "פונגיצ`ק" או מים מהולים באקונומיקה. לאחר מכן יש לבצע תיקונים בחומר שעמיד לרטיבות, למרוח בונדרול בכל השטח ולצבוע בצבע אקרילי ורצוי כזה שמכיל חומרים נגד עובש כגון "נירלט לאמבט" או "סופרקריל אקרינול".

          אך חובה כאמור לבדוק תחילה אם קיימת רטיבות כלשהי בדירת השכן, אולי מחדר הרחצה שלו. בדוק אם ישנם אצלו סימני רטיבות ו/או קילופי צבע בתחתית הקירות, מעל הפנלים.

          בהצלחה ושבוע טוב,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן