הוספת הודעה חדשה
  • · איטום אדניות

    (יוסי)

    יש לי 2 אדניות גדולות אחת כ 1.5 מ"ר והשניה כ 3.5 מ"ר. בשתי האדניות הייתה צמחיה מאד גדולה כולל עצים גדולים וענפים. לאחר כ 12 שנים החלטתי להוציא את הצמחיה, לנקות ולאטום מחדש את האדניות, אני מבקש לציין שעד עתה אין נזילות.

    כשפינינו את כל הצמחיה ראינו שהמצב קרובנזילות, השורשים פגעו חזק באיטום שהוא בעיקרו יריעות זפת. היו אצלי שני בעלי מקצוע. אחד הציע לאטום מחדש עם יריעות. השני הציע למרוח חומר (מורכב מ 3 רכיבים). משני בעלי המקצוע ביקשתי את הטוב ביותר כדיכך שהרבה מאד שנים אני אהיה שקט. מכיוון שאלה שתי הצעות שונות אשמח לקבל את חוות דעתכם, אולי יש גם דרך שלישית.

    אני מדגיש שחשוב לי לעשות את הטוב ביותר ללא פשרות.

    • · אדניות

      (גבי)

      שלום יוסי,

      בחירת מערכת האיטום של האדניות תלויה גם במצבן הנוכחי.לשם כך יש להסיר את שכבת היריעות הקיימת ולבדוק את המצב. אם קיימים סדקים בבטון (או אם מדובר על קירות בלוקים) אז עדיף להשתמש ביריעות. אם מדובר על אדנית בטון שאין בה סדקים אז אפשר גם לעבור לחומרי אטימה אחרים (לא ביטומנים) אך הדבר כרוך בעבודה נוספת ויתכן שהנו מיותר לגמרי.

      בנוסף, חייבים לבדוק את מצב התשתית עצמה ולראות אם קיימים חלקי בטון או טיח רופפים, שיפועים מתאימים וכדומה.

      ראה את המלצות הבצוע בשני מאמרים: הראשון- על איטוםאדניותביריעות ביטומניות והשני על איטום אדניות בחומר איטום צימנטי. (שטח האדניות שלך איננו גדול ואפשר גם לבצע אטימה עם חומר צימנטי, במידה ואין סדקים, כפי שהוזכר לעיל). להבטחת אורך חיים ארוך של המערכת יש פשוט לבצע אותה במדוייק על פי המאמרים הנ"ל.

      אם תספק יותר נתונים על מצבן הנוכחי של האדניות אולי נוכל לסייע יותר, אךעל פי המצב הקיים יהיה נכון יותר לבצע אטימה עם יריעות ביטומניות. לבטחון נוסף תוכל לבצע שתי שכבות של יריעות (במקום שכבה אחת) ומעליהן שתי שכבות של חומר אטימה ביטומני משחתי (ביטומפלקס לאדניות). יש להשתמש ביריעות עם חומר נגד שורשים. בצוע נכון כולל הכנה טובה של התשתית כולל טיפול מקדים בסדקים- אם קיימים.

      לענין החומר התלת-רכיבי, לא ציינת מהו. האם מדובר על חומר פוליאוריטני או על פיברגלס ? שים לב שבמקרה של מעבר לחומר איטום חדש יהיה צורך להסיר באמצעות חציבה את כל שכבת הפריימר הביטומני שנמצאת מתחת לשכבת היריעות הנוכחית.

      נשמח לעזור הלאה.

      שיהיה בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן