הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות באמבטיה

    (רן)

    שלום,

    בנינו בית פרטי לפני כארבע שנים. בחדר האמבטיה בקומת קרקע ביצענו איטום רצפה וקירות, והמילוי מתחת לרצפות הוא מילוי סומסום.

    בין האמבטיה לקיר יש חריץ שדרגו חודרים מיים אך לא הגענו לפתור את הבעיה.

    אחרי כמה זמן התחיל להופיע עובש בקיר שליד האמבטיה בחלק ביקר שבו יש ארון שצמוד לקיר.עם הזמן הופיע גם בריצוף אבן חלילה שבשני החדרים שליד חדר האמבטיה קצת סימנים (לא כאלה שדורשים להחליף). יש רטיבות שרואים בקיר נוסף שליד האמבטיה. ובנוסף בחדר האמבטיה הריצוף הוא מרצפות בטון מצויירות והן קיבלו מין ערפל.אחרי אנחנו רוצים סוף כל סוף לטפל בבעיה.כמה שאלות:

    1. את החריץ שבין האמבטיה לקיר צריך לאטום. אני רוצה לפרק את הקרמיקה ולבצע את האיטום שם. איך לבצע את האיטום הזה. אני מבין מהפורום שכדאי להשתמש בסיקהפלקס 11fc, אבל אשמח לקבל קצת יותר פירוט על איך לבצע את האיטום של הפינה והדבקת הקרמיקה, כלומר תיאור של פרט.

    2. האם יש לך רעיון איך אפשר לוודא שבעיית הרטיבות אכן נובעת מחדירת מים בחריץ בין האמבטיה לקיר, משם בוודאות חודרים מים, או שיש סיבה נוספת?

    3. אני רואה שהשאלה של האם נדרש להפוך את הרצפות חוזרת בפורום. כרגע הפגיעה ברצפות לא מצדיקה החלפתן, אני מקווה לתקן את המקור לבעיית הרטיבות ושהרטיבות תתייבש עם הזמן. האם ממה שכתבתי נראה שאני אופטימי מדיי?

    תודה מראש,

    רן

    • · המשך

      (רן)

      כמה דברים נוספים:

      1. קדחתי חור בקיר לכיוון האזור של האמבטיה, הצצתי עם מצלמה קטנה וראיתי באזור שמתחת לאמבטיה שלולית מיים.

      2. לגבי הפרט של האיטום בין האמבטיה לקיר. מצורף ציור שמדגים למה אני מתכוון. יש מרווח של סמ בין הקיר לאמבטיה, איך כדאי לאטום אותו? האם כדאי להשתמש בסיקהפלקס 11FC או סיקהפלקס 250?

      • · לינק לתמונה

        (רן)
        • · רטיבות בקירות ליד חדר רחצה

          (גבי)

          שלום רן,

          מתאור דבריך משתמע שעלית על מקור הבעיה. יש לאטום את המירווח בין האמבטיה לקיר. יחד עם זאת יש לציין כי אם היה איטום תקין בקיר או מתחת לרצפה המים הניקווים לא היו יכולים לעבור לקירות או לאזורים הסמוכים.

          כמו כן, אם המים עברו אל מתחת לריצוף של האזור הסמוך סביר שקיים כשל נוסף באיטום שמתחת לרצפה ו/או באיטום של סף ההפרדה שמתחת לפתח של המקלחת.

          תוכל כעת לבצע את האיטום שהצעת, עם "סיקה פלקס 11FC+" או "סופר 7".

          לפני היישום יש לנקות את האזור המיועד לאיטום. לאחר מכן מורחים "פריימר" מסוג "סיקה פריימר 3N" מעל גבי הטיט והבטון החשוף (אך לא מעל דופן האמבטיה). לסיום- אוטמים עם החומר ומחליקים אותו באצבע שטבולה במי-סבון, בעודו טרי.

          אפשר גם להדביק נייר דבק לאורך האזור המיועד, לאטום כמתואר עם המסטיק ומייד לאחר מכן להסיר את נייר דבק (לפני שהחומר מתייבש). שאריות אפשר לנקות כשהחומר טרי, עם מטלית לחה בטרפנטין / טינר.

          הערה לסיום: איטום שכזה ימנע את המשך חדירת המים אל מאחורי האמבטיה. יחד עם זאת המים שכבר חדרו לשם - ישארו שם, ועלולים להמשיך ולהרטיב את הקירות והאזורים הסמוכים. כך שאם הבעיה לא תיפתר במהלך הזמן יתכן שלא יהיה מנוס מהרמת כל הריצוף במקלחת ותיקון שכבת האיטום.

          בהצלחה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן