הוספת הודעה חדשה
  • · מתי לחדש זיפות הגג

    (יואב)

    גג הבית המשותף שלנו זופת בזפת חמה ביולי 2011. אינני יודע האם בשכבה או שתיים ובכמה ק"ג/מ"ר השתמשו. עדיין אין דליפות בגג. קבלן זיפות שהוזמן קבע שיש לזפת אבל אינמנו בטוחים שהוא חף מאינטרסים וכך יהיה גם עם קבלן אחר שיוזמן.

    שאלותי:

    האם ישנם מאמרים מקצועיים אוביקטיביים שקובעים "כללי אצבע" למשך הזמן (הממוצע) בין זיפותים מהסוג שתיארתי? האם מישהו יכול לספר לנו על כללי אצבע כאלו?

    • · מתי לזפת את הגג מחדש

      (גבי)

      שלום יואב,

      גג מזופת מחייב הלבנה מלאה לאורך כל תקופת חייו, כלומר גם בקיץ וגם בחורף, על מנת ששכבת הזפת לעולם לא תישאר חשופה לשמש. אם הגג שלכם היה מולבן לגמרי למשך כל התקופה שהזכרת יתכן שלא יהיה צורך בזיפות חדש. אלא שמצב זה הנו תאורתי בלבד מכיוון שרוב הגגות המזופתים בארץ אינם מולבנים כהלכה ובמקרה הטוב מסתפקים בעלי הגגות בסיוד שנתי חפוז וזול, אשר מחזיק מעמד מספר חודשים בודדים בלבד ונעלם מהגג עם הגשם הראשון.

      כך שבאופן כללי סביר להניח שזהו המצב גם בגג שלכם ושאכן ישנו צורך בזיפות הגג מחדש, כפי שהקבלן טען.

      כללי אצבע נוספים לבדיקת זיפות הגג:

      בדוק אם ישנם חלקי זפת מקולפים ו"יבשים" (כמו אדמה חרוכה) , אם חלקי זפת מתנקתים ממקומם בקלות, במיוחד (אל לא רק) בהיקף הגג בחיבור אל המעקות. בגגות עם זיפות "עתיק" יכולים גם להופיע בועות אויר ונפיחויות.

      לסיכום: מכיוון שעברו כ 7 שנים מאז הזיפות האחרון סביר להניח שיהיה צריך לחדש את האיטום, אך יש כמובן לבחון זאת בשטח. אפשר כמובן לאטום את הגג בשיטות נוספות ולא דוקא באמצעות זפת.

      ראה מאמרים על זיפות גגות ועל איטום גגות.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן