הוספת הודעה חדשה
  • · איטום חניון תת קרקעי בזייפקס

    (נועם)

    גבי שלום,

    באיזה תנאים לדעתך איטום בזייפקס הוא מוצדק מבחינת עלות/תועלת?

    תודה

    • · איטום חניון תת קרקעי בחומרי איטום גבישיים

      (גבי)

      שלום נועם,

      תוספי איטום גבישיים (כגון "פנטרון", "זייפקס" ודומיהם) מומלצים לשימוש במיוחד בעת יציקת מבנה חדש. בשיטה זו התוסף הגבישי מעורבב בצורה הומוגנית בתערובת היציקה והופך להיות חלק בלתי נפרד ממנה בכל עוביה.

      באיטום שלילי הייתי מכליל ואומר שכדאי להשתמש בחומר הגבישי בכל המקומות שבהם איכותו של הבטון ירודה או מוטלת בספק. למשל במקומות שבהם רואים שהבטון ממש לח ורטוב או שהנו פריך וחלש וכדומה. במקומות אלו החומר הגבישי יחדור לעומק היציקה היטב או ככל שניתן (מותנה בצפיפותה של היציקה ובכמות החומר הגבישי) ויאטום אותה הרבה יותר טוב מחומרי איטום צימנטים הידראוליים אשר אוטמים את פני השטח בלבד.

      כלל ברזל באיטום שלילי הנו שהמקומות שמהם המים יחדרו אל המבנה הנם תמיד דרך סדקים ביציקה (מעל 0.2 מ"מ), דרך הפסקות יציקה- בד"כ בין קיר לרצפה (היינו הך), ודרך חללים / (כיסי חצץ). במקומות אלו אפשר גם לטפל באופן מצוין עם חומרי איטום צימנטים הידראוליים ועם חומרים גמישים משלימים. (יצויין שגם חומרי האיטום הגבישיים אינם מסוגלים לאטום לבדם סדקים שרוחבם מעבר ל 0.3 - 0.4 מ"מ).

      כך שאם מתייחסים אל חומר האיטום הגבישי כאל כלי נוסף בארגז הכלים של "האוטם השלילי" כדאי להשתמש בו כאשר איכות הבטון הנה ירודה באזור מסויים בחניון, או בכל המבנה. ולכך יש להוסיף גם מקרים שבהם המבנה כולו קבור עמוק במי תהום ונתון ללחץ הידראולי חזק.

      זכור שכאשר הבטון תקין לגמרי (עבה, צפוף וללא סדיקה) הוא ממילא אינו מעביר רטיבות פנימה. כך שמריחת חומר איטום גבישי על כל פני השטח יכולה להחשב כמיותרת , לפחות מבחינת עלות-תועלת, וכשאלתך.

      בשאר השטחים, לפחות אך לא רק מבחינת עלות / תועלת, שיטת האיטום הצימנטי הידראולי מצויינת אם מבצעים את כל שלבי ההכנה כראוי כולל במיוחד התייחסות למקומות הרגישים שהזכרתי לעיל. (ראה איטום מרתפים מבפנים).

      בברכה,

      גבי

      • · הבהרה

        (נועם)

        לא הבהרתי קודם - הכוונה לבנייה חדשה. אני מבין שבמצב כזה אתה ממליץ על שימוש בתוספים גבישיים בשלב היציקה. האם זה מספיק לדעתך או שיש צורך בתוספת של איטום קונבנציונלי חיצוני או פנימי (שלילי) כלשהו?כמו כן, האם ידוע לך מה העלויות של תוספים גבישיים בשלב היציקה, וכמה זה מוסיף לעלויות הרגילות?תודה

        • · איטום חניון חדש בחומרים גבישים / קריסטליים

          (גבי)

          שלום נועם,

          אכן מומלץ להשתמש בתוסף גבישי בתערובת היציקה.

          שים לב שבכל מקרה יש לאטום באופן נפרד הפסקות יציקה וסדקים בחומרים גמישים נוספים (בד"כ ביטומניים). בחיבור בין יציקת הרצפה ליציקת הקיר בפרט אין להסתמך בשום אופן רק על החומר הגבישי.

          עלות התוסף משתנה בהתאם ליצרנים. ה"זייפקס אדמיקס" שהזכרת הוא היקר מבינהם ויציקתו מבוצעת ע"י קבלנים מטעם היבואן בלבד. היבואנים האחרים מאפשרים יישום עצמי.העלות נעה בין 220-240 ש"ח לקוב (זייפקס) לבין 120 ש"ח לקוב (יצרנים אחרים).העלות משתנה כמובן בהתאם לעובי היציקה ולכמות הצמנט.

          בכל מקרה יש כאמור לאטום מבחוץ את החיבור בין הרצפה לקיר בחומרים גמישים נוספים ביטומנים או/ו פוליאוריטניים. במקרה של ספק שהאיטום החיצוני / הגבישי אינו תקין כדאי לכל הפחות לבצע איטום שלילי בחיבור בין יציקת הרצפה לקיר על מנת למנוע קטסטרופות שיצריכו את הרמת הריצוף בהמשך.

          מפרט מלא ניתן לספק רק לאחר התחשבות בעומק המבנה, בסוג הקרקע, בנוכחות מי תהום, תנאי הניקוז ועוד..

          בברכה,

          גבי

          • · עוד בקשר לאיטום גבישי

            (גיורא)

            נועם שלום,

            בהמשך למה שגבי ציין,חשוב מאד לפרט -

            איטום גבישי אינו מתמצה כלל ועיקר בהוספת התוסף לבטון.

            כדי להבטיח את יעילות החומר בתוך הבטון יש צורך בביצוע מפרט

            שלם שכרוך בלא מעט עבודה.

            לדוגמא, חייבים לבצע את הטפסנות בצורה מיוחדת (שאינה מקובלת כל כך על קבלני שלד...) -אין לקשור את שני צדי הטפסה בחוטי ברזל כנהוג אלא לתמכם חיצונית.

            גיש גם להקפיד על שומרי מרחק מבטון בלבד ולא מברזל.

            יש להקפיד מאד על עומק הברזל בתוך הבטון שלא יהיה קרוב לפני השטח ועוד.,

            ואיכות הריטוט חייבת להיות ברמה גבוהה ביותר שלא יווצרו סגרגציות.

            כמו כן לאחר פירוק הטפסות אם נוצרו סגרגציות או כיסים יש לטפל בהם במפרט טכני ספציפי.

            לפיכך אם מוסיפים תוסף גבישי לבטון ללא ביצוע כל המפרט לא ניתן להסתמך עליו כמערכת איטום ויש לבצע מערכת איטום חיצונית מושלמת.

            ועוד משהו חשוב-

            בטון של מרתף דורש דרגת חשיפה 9, שזה אומר הוספת כמות מלט או הוספת חומר מעכב קורוזיה כדי לעמוד בדרישות התקן .

            היות וכמות התוסף הגבישי פרופורציונאלית לכמות המלט, במקרה שמשתמשים בתוסף גבישי הוספת מעכב קורוזיה במקום מלט תחסוך בתוסף הגבישי.

            בהצלחה

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן