הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות בתקרה מתחת למקלחון מקירות גבס

    (גילה)

    בדירה שמעלינו בנו מקלחון. המקלחון נבנה במרפסת שמעל המרפסת שלנו. קירות המקלחון נבנו מלוחות גבס לבנים. רצפת המקלחון לא נאטמה בזמן הבניה. היא נאטמה רק לאחרונה בעקבות רטיבות חוזרת ונשנית בתקרת המרפסת. אני מניחה שגם קירות הגבס לא נאטמו. תקרת המרפסת שלנו שוב רטובה, למרות שרצפת המקלחון נאטמה. בתקרה ישנם 2 מוקדי רטיבות ברורים, שהרטיבות מתפשטת מסביבם בצורת עגול. בעל המקלחון מבקש שאוכיח לו כי מקור הרטיבות במקלחון שלו. האם העובדות הבאות הן הוכחה (בעיקר עובדה מס’ 1)? 1. 2 מוקדי רטיבות בתקרה 2. קירות המקלחון מלוחות גבס לבן 3. קירות המקלחון לא נאטמו המרפסת שלנו סגורה בתריסי פלסטיק. האם למרות זאת יכולה לחדור רטיבות מבחוץ ולהגיע לתקרה, או שברור כי הרטיבות באה מלמעלה מהמקלחון?

    • · רטיבות ממקלחון

      (גבי)

      שלושת הסיבות שציינת מספיקות. במיוחד הראשונה. הסיבה הרביעית: ”שכן שלא רוצה לשלם”, די ברורה מאליה. כתמי רטיבות עגולים שנמצאים במרכז התקרה ואינם מתחילים ליד המשקוף העליון של החלון- מקורם בקומה / בגג שמעל. איטום חדרים רטובים לא מתבצע על גבי הריצוף אלא מתחת לריצוף. כלומר- מתחת למקלחון ולא על הרצפה שלו. בנוסף- יש צורך לאטום את כל שטח הרצפה של החדר הרטוב ולא רק את שטח המקלחון. קירות לא אטומים (לפני הדבקת הקרמיקה) וביוחד קירות גבס לבן- יכולים גם הם להעביר רטיבות. ויתכנו סיבות נוספות אחרות כגון למשל מערכת ניקוז דולפת. תוכלי לראות מפרט מתאים לאיטום חדרים רטובים בסעיף המפרטים הטכנים שבאתר. כל קיצור דרך (כמו ”איטום רצפת המקלחון”) לא יחזיק מעמד לאורך זמן. בנוסף- רטיבות שחדרה אל מתחת למרצפות של השכן יכולה לחלחל אל מתחת למרצפות של שאר חלקי הדירה שלו ולעשות גם שם נזקים נוספים. (אולי זה יעזור לך להתמודד עם השכן). אם השכן מתעקש תוכלי להביא שמאי או מהנדס (בתשלום) שיתן חוות דעת ואל סמך חוות הדעת הזו תוכלי להגיש תביעה לבית המשפט. בהצלחה

      • · רטיבות - מיקום מדויק

        (גילה)

        קראתי בינתיים את כל השאלות והתשובות בענין איטום מקלחון, ולמדתי מהן הרבה. תודה רבה רבה. המיקום המדויק של מוקדי הרטיבות הוא: 1. בתוך המרפסת במרחק של כ-50 ס”מ ממסגרת חלון הפלסטיק. מוקד זה גדול מאוד וצבע התקרה מתחיל להתפורר. 2. ליד תריס הפלסטיק. כדאי להגיש תביעה לבית המשפט - במקרה של בית משותף מגישים ללשכת המפקח/ת על המקרקעין. בעל המקלחון, שגם בנה אותו, אטם את רצפת המקלחון (מתחת לאריחים, כפי שציינת) רק לאחר שהגשנו תביעה בגין רטיבות, וזכינו. אלא, שבינתיים הוא מכר את דירתו, והכל מתחיל מחדש. הבעלים החדש חושב שדי היה בבצוע פסק הדין, דהיינו איטום בחומר איטום סיקה. הפרטים המדויקים והמפורטים באתר שלכם טרפו את קלפיו וסותרים את טענותיו.

        • · שלום גילה,

          (גבי)

          ותודה על הפידבק. מתאורך נראה כי כתם הרטיבות הגדול מקורו בהחלט במקלחת שמעל. לגבי כתם הרטיבות השני, שליד המשקוף: יתכן וזה נגרם כתוצאה מליקוי באיטום שבין המשקוף לקיר החיצוני. במקרה כזה בדרך כלל קיים מעין חצי-עיגול (חצי-ירח) שהחלק הרחב שלו נמצא ליד המשקוף. במידה ויש כתם רטיבות עגול לחלוטין הוא כנראה תוצאה של רטיבות שבאה גם היא מלמעלה. אך כמובן שלא ניתן לראות מכאן כלום. שיהיה בהצלחה !

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן