הוספת הודעה חדשה
  • · שאלה בקשר לאיטום מסביב לצנרת בגג שטוח.

    (זיו)

    שלום, יש מצב של יציאות של צינורות 4 ו5” שיוצאים לגג שטוח, אבל בחצי העובי שלהם משולבים בקיר המעקה שגבהו כ110. 5” היא ארובה מנירוסטה, ו4” גביריט אורור לביוב מרזב. מה לדתעתכם, גבי, הפרט שיש לבצע כדי לאטום? ומה לגבי צינור אורור גביריט שיוצא באמצע הקופינג? תודה מראש על התשובה זיו

    • · עבודות איטום

      (ruth)

      לטיפול דחוף - גג דולף מעל חדרי מדרגות בבית דו משפחתי (על הגג דוד שמש וקולטים ויש דפנות מוגבהים). עבודה אחרת - מרפסת גג מרוצפת שרוצים לבנות על חלק ממנה לפיכך נדרשת הקמת ”סכר” למים ושינוי מקום המרזב (הקיים באזור שרוצים לבנות בו). מדובר בדרום גוש דן. יש מצב?

    • · שלום זיו,

      (גבי)

      מהתאור שלך הבנתי שיש שתי צינורות ששקועים במחציתם בתוך החומה, לכל האורך. במידה וכך, הפתרון היעיל ביותר הנו לצקת עמודון מבטון צמוד אל החומה אשר יעטוף את הצינורות. יש לחבר את הבטון החדש לישן באמצעות קוצים ולהכניס רשת ברזל/מתכת דקה בתוך העמוד שאחרת הבטון לא יחזיק מעמד ויסדק. כמובן שכל זה צריך להתחבר ליציקה של הגג ולא על גבי האיטום הקיים. (אגב, האם מדובר בבית בבניה ?) לאחר ההתקשות והייבוש יש ליישם חומר גמיש מסוג סיקפלקס לכל אורך החיבור שבין העמוד לקיר. מסביב לארובה מנירוסטה אין בעיה לאטום עם סיקפלקס (ופריימר על גבי הבטון/המעקה). אבל בכל מקרה רצוי לחרוץ מגרעת בבטון מסביב לצינור ואת הסיקפלקס להחדיר למגרעת הזו, עם פריימר כנ”ל. לגבי צינור הגיבריט- הסתבכנו: סיקפלקס לא נתפש על גבי צינורות גיבריט ואלו תמיד בעיתיים. מכיוון שמדובר בצינור איוורור בדוק באם ניתן לבצע זוית בקצה העליון וליצור מעין מקל סבא שיהיה שקוע ביציקה של העמוד. באם זה בלתי אפשרי לבצוע אז הדרך לאיטום צינור גיבריט הינה באמצעות שילוב של חבק מתכת (band) וסיקפלקס. מחברים את הבנד על הצינור ומהדקים חזק. ועל הבנד הזה שמים סיקפלקס. אין צורך בפריימר על הבנד או על הגיבריט, אבל חובה פריימר על גבי הבטון. אפשר גם לבצע עם פעמיים סיקפלקס: פעם אחת לפני הבנד, ואחרי הייבוש להרכיב את הבנד ועליו לשים שוב סיקפלקס. נשמע מסובך..... מקווה שלא סיבכתי אותך. (הגיבריט הזה בהחלט בעייתי)

      • · איטום בגג שטוח, המשך

        (זיו)

        תודה , גבי. זה בית באזורי שסיימו לפני שנתיים וחצי. (אמרו שהיה להם גם קשר בלתי ממומש אתך פעם..). הבטון גם לי נראה , (עד כמה שהבנתי מגעת ולכן אני צריך חיזוקים מאוטוריטה..), ובקשר לראש הגיבריט, הבנתי זוית, האם יתכן גם כובע כמו בארובה? אנ מנסה תיכף להעביר לך תמונות. יש שם גם עוד קטע, של קולטן מי גשם שזה פשוט צינור גביריט חתוך עם גובה היריעות (וכמובן נוזל..) מה דעתך, חשבתי להנמיך בסיתות את האזור ולהכניס קולטן אנכי עם צואר, רק השאלה איך מתחברים לגביריט, נדמה לי שיש שם 4 או 3”. האם יש אפשרות להרחיב בחום ולדחוף שקע תקע או שצריך לשים קוטר נמוך יותר? או אולי להאריך עם מופה חשמלית? הרבה תודה על עצותיך ועל המאמצים זיו תודה מראש, זיו

        • · ממשיכים:

          (גבי)

          קיבלתי את התמונות דרך המייל וזה בערך כמו שתארת. (רק הנוף יותר יפה). יציקת בטון הכי טוב. כמובן שצריך לנקות את הקיר והצינורות מכל הפוליגג שמרחו שם. זוית יותר טוב מכובע בראש הארובה, אבל כובע תמיד רצוי. וגם רצוי שהבטון למעלה סביב הארובה יהיה בשיפוע (גבעה קטנה). לגבי הצינור ברצפה (בגג) מספיק להכניס בפנים קולטן אנכי עם צואר כמה שיותר ארוך ולסתת את הבטון מסביב לפני כן- כמו שהצעת. אחר כך לרתך את היריעות בחזרה. זה יעבוד מצויין. אין צורך להמיס ולחפש צינורות באותו הקוטר. מספיק צינור בקוטר קצת יותר קטן ושיכנס מספיק עמוק פנימה. אגב, אפשר להשתמש בקולטן כזה גם בראש הגיבריט שבקצה החומה, לחבר אותו טוב אל הבטון (העמוד החדש) ולאטום בינו לבין הבטון בסיקפלקס. אז גם לא תצטרך זוית ולא תהיה הבעיה של חיבור בין גיבריט לסיקפלקס. ניתן להזמין קולטנים מכל הסוגים אצל פחחים, במקרה ולא תמצא אחד מתאים. והעיקר- שיהיה בהצלחה.

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן