הוספת הודעה חדשה
  • · ניקוז כפול

    (גד)

    שלום,

    יש לי מרפסת לא מקורה כשמתחתיה חדר של השכנים. מתחת לניקוז הכפול יש רטיבות אצל השכנים. בבדיקת הצפה של כל המרפסת ושל הניקוז לבדו התברר שהבעיה היא בניקוז. בשל כך בוטל הניקוז הכפול. ובצינור שעובר לאורך הקיר בוצע פתח בצידו של הצינור. כך שמים שמעל לריצוף זורמים במעין "צניחה חופשית" אל תוך הצינור האנכי שלאורך הקיר. אך זה לא עזר לגמרי.

    שאלתי: מישהו אמר לי שהרטיבות נגרמת בעיקר מהמים שחודרים אל מתחת חריצוף בין האריחים. והציעו לי לנסר בדיסק את המרווחים שבין הריצוף ולאטום בסיקה cs11 . וזה יוצר שכבה אחת. האם אכן??

    אני יודע שכולם אומרים שחליף את כל הריצוף והיריעות. זה הכי קל...

    • · רטיבות מתחת לאזור הניקוז במרפסת

      (גבי)

      שלום גד,

      מעל למחצית מבעיות הרטיבות במרפסות מופיעות בתקרות בדיוק מתחת לאזור הניקוז של המרפסת. תופעה שכיחה זו נגרמת בד"כ מליקוי בשכבת האיטום של המרפסת, אשר יכול להימצא במקום מרוחק יותר מאזור הניקוז. המים שחודרים אל מתחת לשכבת האיטום מגיעים עם השיפוע לאזור זה ומחלחלים בקלות רבה לתקרה שמתחתיו מכייון שישנו שם קדח בבטון שדרכו עוברת צנרת הניקוז.תוכל לקרוא על התופעה במאמר על איתור נזילות במרפסות ובגגות מרוצפים.

      ישנן מספר שיטות לאיטום מרפסות וגגות מרוצפים מעל גבי הריצוף אך יש לציין כי השיטה המקצועית היחידה היא זו שכרוכה בהרמת הריצוף כולו ובאיטום מחודש של כל השטח, כפי שמקובל לבצע בשלבי הבניה של המבנה.

      שיטות איטום חלופיות הנן למשל באמצעות איטום המישקים עם רובה חדשה (ולא עם ה "סיקה 11FC" שהזכרת), אך השיטה המועדפת לאחרונה היא באמצעות חומרי ציפוי פוליאוריטנים שקופים, לאחר שלבי הכנה יסודיים. ראה מאמר על איטום וציפוי מרפסות עם חומרי איטום פוליאוריטנייםוגם דוגמאות וצילומים בתאור עבודת איטום מרפסת / גג מרוצף- בחומר איטום שקוף.

      בברכה,

      גבי

      • · איטום נקודת חיבור נקז כפול

        (ראובן קוק)

        גבי שלום,

        בהמשך לשאלתו

        בבית חדש הנאטם עם בטקל, זפת ויריעות - איך אוטמים את החיבור של היריעות/זפת עם הנקז הכפול?

        בברכה,

        ראובן קוק

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן