הוספת הודעה חדשה
  • · איטום מפתן כניסה והדבקת חיפוי על המפתן ושביל צמוד

    (בועז)

    במסגרת עבודות שיפוץ ביצענו איטום של קורת יסוד ומפתן הכניסה עם סיקה טופ 107. בהמשך עלינו לחפות את המפתן עם ריצוף מאבן טבעית שימשיך גם על משטח בטון שמופרד מהמבנה עם קל קר בעובי 2 ס"מ. בין המפתן האטום למפלס החיפוי המתוכנן נוצר מרווח של כ3.5 ס"מ. מרווח זה גדול מידי להדבקת החיפוי (הבנתי שאת החיפוי במפתן רצוי להדביק ישר כמו בחגורת הפרדה בין רטוב ליבש ללא מילוי כדי למנוע חדירת רטיבות) ונשאלת השאלה עם דבק טיט כמו תרמוקיר FL 830 אותו ניתן ליישם עד עובי 4 ס"מ מתאים ויבטיח חדירת רטיבות או שניתן להקטין את המרווח עם חומר מילוי אחר כלשהו/מדה/סיקה הרדטופ או אחר?) ( איזה סוג אם כן) ולהשתמש בדבק עם עובי הדבקה דק יותר?? בעיקרון מעדיף דבקים של סיקה. מודה לתשובתך.

    • · איטום מפתן

      (גיורא)

      בועז שלום,

      כדי לאטום באופן מוחלט את המפתן עדיף לבצע פרט הפרדה המביא את שכבת האיטום ממש עד גובה ריצוף החוץ, זאת באמצעות שילוב של סרגל מתכת דקורטיבי (או כל אמצעי אחר) שישולב בשכבת האיטום ששתקבל שכבת איטום רציפה .

      ראה בצילום ובחתך כיצד.(חדר רטוב זהה באיטומו למרפסת)

      ביצוע מוקפד של פרט זה יבטיח אטימות המפתן גם במקרה קיצון אך אפשרי בהחלט של הגעת עומד מים מתחת לריצוף החוץ מעל מפלס החיץ האטום.

      בהצלחה

    • · איטום מפתן כניסה והדבקת חיפוי

      (גבי)

      שלום בועז,

      איני בטוח שהבנתי את שאלתך ולאיזה מרווח התכוונת.

      1. יש לאטום היטב את מפתן הכניסה, כלומר לצקת חגורת בטון מתחת לדלת ולדאוג שלא תהיה אפשרות למים לעבור פנימה גם מעל החגורה, בינה לבין הריצוף. לשם כך ניתן לקבע פס אלומיניום באזור זה ולהדביק אותו עם מסטיק "סיקה פלקס 11FC").

      אפשר גם לאטום את המירווח בין החגורה לתחתית הריצוף בדרכים אחרות, עם אותו המסטיק למשל. העקרון הוא שגם אם תהיה היקוות גדולה של מים מבחוץ, היא לעולם לא תוכל לחדור פנימה אל מתחת לריצוף הפנימי של הבית.

      אין צורך לאטום את המירווח בין המפתן לבין המשטח המרוצף החיצוני שיהיה צמוד לו, אך רצוי כמובן ליצור שם תפר התפשטות למקרה שתהיה תזוזה בין שתי היציקות.

      ראה גם מאמר על איטום בתי קרקע- מפתני כניסה, שבילים, מרפסות.

      לגבי הדבקים שהזכרת: התרמוקיר טוב לצורך הדבקה ובהתאם להוראות היצרן, ועד לעובי המותר. אך הוא אינו משמש לאיטום אלא להדבקה בלבד.

      אם תבהיר יותר נתונים נשמח לסייע הלאה.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן