הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות בשתי אזורים בסלון(קירות חיצוניים)

    (ליאור)

    שלום ,

    יש לנו בעיה של רטיבות בסלון בנקודה אחת בפינה תחתונה בקיר הסלון (שהוא קיר חיצוני ) ובנקודה שנייה שוב בחלק התחתון של קיר חיצוני . חדירת מי גשמים .

    ראו תמונות מצורפות:

    בנושא הרטיבות בפינה : ביצענו שינוי גבהים של אדמה בגינה לפני כ-4 שנים ומאז הופיעה הרטיבות שם. צריך לציין שלאחר השינוי של הגבהים של האדמה בגינה נוצר מצב שיש אדמה שצמודה לקיר הבית ולא בוצע איטום על אזור זה. כמו כן קיים שם סדק חיצוני שקיים שם כבר הרבה זמן (אולי 10 שנים) והוא נראה גם בצידו הפנימי של הקיר אבל לא נראתה רטיבות בגללו בעבר אלא רטיבות נראתה רק לאחר שינוי גובה האדמה בגינה הצמודה לקיר הבית אז אני לא יודע אם לייחס גם חלק מהבעיה לסדק בקיר. ניתן לראות את האזור ואולי את הסדק בתמונה הבאה:(ניתן אולי להבחין בסדק משמאל לברז שבתמונה)

    לגבי אזור הרטיבות השני: גם פה בוצע שינוי במרפסת המרוצפת החיצונית שניתן לראות בתמונה הקודמת. הרטיבות הופיעה רק לאחר שריצפנו את המרפסת החיצונית הזו . לפני שריצפנו היה שם פשוט משטח בטון. גם פה לא בוצע שום איטום במהלך הריצוף. בוצע רק רובה. ניתן לראות את צידו החיצוני של הקיר באזור הרטיבות גם בתמונה הזו:

    בנושא אזור הרטיבות השני :האם יש צורך להסיר את הריצוף כדי לטפל בבעיה או שניתן למרוח חומר איטום על הריצוף ואו הקיר מבחוץ ? מה צריך לעשות?

    בנושא אזור הרטיבות הראשון : מה צריך לעשות ? האם סביר שהרטיבות נובעת מהסדק או בגלל הצמדת האדמה לבית ללא ביצוע איטום מתאים?

    כמו כן אם יבוצע טיפול איטום - איך כדאי לטפל בקיר בתוך הבית כדי לשחזר את הצבע וכו כי כרגע הצבע מתפורר ונסדק ויש כתמים שחורים . ? כמה זמן אחרי טיפול האיטום כדאי לצבוע את הקיר בתוך הבית ?

    תודה רבה,

    ליאור

    • · תיקון ואיטום רטיבות בתחתית קירות חיצוניים

      (גבי)

      שלום ליאור,

      אין מנוס מלבצע עבודת איטום יסודית בשני האזורים שהזכרת.

      באזור עם האדמה יש לחפור, לחשוף את הקיר ולהסיר ממנו את שכבת הטיח התחתונה. לאחר מכן מבצעים תיקונים צמנטיים דרושים בתשתית ואח"כ אוטמים בחומר איטום צמנטי משחתי (או ביטומני).

      ראה איטום קירות רטובים בקומות קרקע.

      באזור המרפסת גם כן לא יהיה מנוס מהרמת הריצוף לכל הפחות באזור שנושק אל הקיר. איטום מעל הריצוף כלל לא יועיל. לאחר הפרוק חושפים ומכינים את התשתית כפי שתואר לעיל ואח"כ אוטמים.

      את הסדק המדובר אוטמים כמובן גם כן במסגרת העבודות.רצוי להסיר את הטיח מצידיו, לאטום את הסדק עצמו במסטיק פוליאוריטני ("סיקפלקס 11FC") ואח"כ לבצע מעל האזור שכבת הרבצה צמנטית שתוכה מוטבעת רצועה של רשת אינטרגלס, למניעת סדיקה בשכבת הטיח (ובכלל). מעל גבי זה מבצעים אח"כ את שכבת הטיח המיישר ואת שכבת הגמר המבוקשת.

      נשמח לעזור הלאה בכל שאלה.

      בברכה,

      גבי

      • · שאלות המשך

        (ליאור)

        ראשית , תודה על תגובתך גבי.

        1. במידה ומבוצע תיקון. איך ניתן לדעת שהבעיה נפתרה? כמה זמן אחרי התיקון החיצוני ניתן לתקן את הקיר בצידו הפנימי? האםאין מנוס מלתקן את הקיר בצידו הפנימי לאחר התיקון החיצוני רק כדישנראה שוב אם יש סימני רטיבות בחורף הבא?

        2. נראה שתשובתך מאוד נחרצת לגבי הצורך בהרמת הריצוף. האם באמת לא קיים חומר איטום שניתן ליישם על הקיר ? בפוגות ? חידוש רובה ? סילר? מבלי להרים את הריצוף

        3. לגבי בעיית הרטיבות הנוספת הקשורה כנראה לאדמה שצמודה לקיר. הציעו לי לנסות לפתור את הבעיה הזו עלידי סילוק האדמה הצמודה לקיר ומילוי בחלוקי נחל במקומה וכך המים יחלחלו למטה ולא ישהו באדמה הרטובה הצמודה לקיר. מה דעתך על פתרון כזה ? האם יש סיכוי ?

        תודה שוב,

        ליאור

        • · פתרון בעיות רטיבות בתחתית קירות חוץ

          (גבי)

          שלום ליאור,

          מספר תשובות..

          1. אפשר להמתין לייבוש הקיר הפנימי במשך מספר ימים / שבועות ואח"כ לתקן אותו כמתואר במאמר על תיקון קירות לאחר חדירת רטיבות. פשוט המתן עד שהקיר יתייבש.

          אם תרצה תוכל להמתין עד לחורף הבא אך כאשר מבצעים איטום טוב אין בכך כל טעם. לשיקולך...

          2. יש בוודאות מים מתחת לשכבת הריצוף החיצוני. אין טעם לבצע את האיטום מעליו. וגם איטום לקיר שמעל לא יוכל למנוע את הישנות המקרה. לפתרון יסודי יש להסיר את הריצוף כפי שתארתי קודם.

          3. סילוק האדמה ומילוי בחצץ (או חול) יכולים לסייע. אך רק לעיתים ממש נדירות הם פותרים את הבעיה. מכיוון שהאיטום לקוי (או כלל לא קיים) אין מנוס מבצועו באופן יסודי.

          בברכה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן