הוספת הודעה חדשה
  • · איטום רצפת מקלחת שתיבנה על רצפת גלריה

    (אייל)

    שלום,איזה כיף שיש אתכם, עם פורום כל כך מעשיר, תורם ומרחיב ידע בתחום האיטום.

    תחום כל כך חשוב , עם הרבה סוגי מוצרים, הרבה שיטות והרבה אפשרויות.

    אני בונה חדר אמבטיה בעליית גג על בסיס מפרט מהנדס שכולל את העקרונות הבאים : רצפת גלריה קיימת (לוחות עץ מחוברים זכר-נקבה) , מעל הרצפה אני מניח פטות עץ להגבהה (למעבר צינורות, והנחת בידוד אקוסטי) , ועליהן מחבר לוחות רצפה עובי 18 ממ מצמנט , על לוח הרצפה מבצע שכבת איטום ביטומני, ועל האיטום הביטומני מניח לוח צמנט 9 ממ כבסיס להדבקה צמנטית של ריצוף (לוח ה-9 מבצע הפרדה בין החומר הביטומני והחומר הצמנטי ).הקירות הם קירות גבס.אני מיישם בעצמי , ואני מעוניין לאטום עם חומרים משחתיים ביטומניים.להלן מספר שאלות לטובת יישום מוצלח :

    1. אלו חומרים (ופריימרים ? ) מומלצים למריחה על גבי רצפת העץ, לציין שיש ברצפה כמה מקומות עם חריצים ברוחב 8 ממ (עם מה מומלץ לאטום אותם , לאור העובדה שסיקהפלקס שהוא פוליאוריתני אינו מתאים לשילוב עם חומר ביטומני) ? איזה סרט/רשת מוממלץ לשים בחיבור רצפהעם הקיר ?

    2. האם אותו חומר משחתי ביטומני יתאים גם לאיטום על גבי לוחות הרצפה וחיבורי רצפה קיר ? תודה מראש על התשובותהמשיכו לעשות חיל עם פורום חשוב זה

    • · איטום רצפת מקלחת על גלריה-תשובות

      (גיורא)

      שלום,

      1. אלו חומרים (ופריימרים ? ) מומלצים למריחה על גבי רצפת העץ, לציין שיש ברצפה כמה מקומות עם חריצים ברוחב 8 ממ (עם מה מומלץ לאטום אותם , לאור העובדה שסיקהפלקס שהוא פוליאוריתני אינו מתאים לשילוב עם חומר ביטומני) ? איזה סרט/רשת מוממלץ לשים בחיבור רצפהעם הקיר ?

      שימוש בחומר היברידי על בסיס פוליאוריתן-ביטומן בשכבה של לפחות 3 ק"ג למ"ר על פריימר מתאים יפתור את הבעיההיות וניתן לישמו על גבי מסטיק איטום פוליאוריתאני (אבל לא להיפך!!)

      (מה שכן, מומלץ בחום לתכנן על ידי איש מקצוע מנוסה לפחות את המפרט הטכני.

      ישנם פרטי ביצוע שנלמדים רק על פי נסיון ואינם כתובים בשום מקום-

      טעות אחת בסדר הישום של החומרים יכולה לגרום כשל כללי של המערכת.)

      2. האם אותו חומר משחתי ביטומני יתאים גם לאיטום על גבי לוחות הרצפה וחיבורי רצפה קיר ?

      בעיקרון אין כיום סיבה להשתמש בחומרים ביטומניים מהסוג הנוזלי כגון מסטיגום לחלוטין שכן אין להם כבר שום יתרון לעומת חומרים מתקדמים יותר.

      קיימים חומרים איטום ביטומנים רבי עובי, אך לדעתי במקרה של רצפה קלה הם אינם גמישים מספיק ואינם בעלי חוזק מספיק בקריעה, ולכן זו עוד סיבה להעדיף חומרים היברידים..

      כשמדובר ברצפה קלה עם תזוזה צפויה חשוב מאד להקפיד על עובי מספיק שיתן את מירב החוזק המכאני והגמישות .

      חומר כזה כזה הוא למשל המותג -בוסקוסיל PU –איטום פוליאוריתאני –ביטומני חד רכיבי טיקסוטרופי על בסיס ממיסים שמשווק על ידי מיקו פתרונות.

      בהצלחה

      • · תודה , ושאלה נוספת

        (אייל)

        תודה גיורא על התשובה וההתייחסות.

        אשמח אם אוכל לקבל הסבר קצר על החומרים ההיברידיים ובמה הם שונים/יעילים יותר ממשחות ביטומניות למריחה עצמית.

        כמו כן , אני אודה לך אם תיתן לי שמות של מוצרים נוספים מהמשפחה שהמלצת על מנת שאוכל לקרוא על תכונותיהם (אני לא בקיא במושגי איטום באנגלית ).

        הבעיה של איטום סדקים ומרווחים עם מסטיק פוליאוריטני אינו הבעיה שבגללה אני צריך להימנע מחומר ביטומני. העניין שהוא שכאשר פניתי ליועצים טכניים בחברות השונות, הם לא ידעו להגיד לי איזה חומר איטום חליפי לסיקהפלקס אפשרי לאיטום לפני השימוש במשחות הביטומניות של החברה שלהם. הם גם לא ידעו להגיד איזה חומר יכול לשמש לאיטום של הצינורות והקופסאות שעולות מעל לוחות הרצפה הצמנטיים ונדרש לאטום גם את המקומות חיבור הללו.האם החומרים ההיברידיים טובים גם לאיטום החיבור במפגש בין לוחות הרצפה לקיר הגבס ? ובמפגש בין לוחות הרצפה לבין קופסאות האינסטלציה שעולות מעל ללוח הרצפה (קופסת ניקוז מקלחון , קופסת ביקורת וכו`)?

        • · תשובות

          (גיורא)

          תודה גיורא על התשובה וההתייחסות.

          בבקשה!

          אשמח אם אוכל לקבל הסבר קצר על החומרים ההיברידיים ובמה הם שונים/יעילים יותר ממשחות ביטומניות למריחה עצמית.

          חומרים אלה מבוססים על שילוב פוליאוריתאן עם ביטומן. השכבה שהם יוצרים היא בעלת חוזק גבוה מאד לקריעה וגמישות גבוהה ביותר בהשוואה למשחות ביטומניות רגילות. לכן במקומות שצפויה תזוזה כמו ברצפה קלה הם המומלצים.

          כמו כן , אני אודה לך אם תיתן לי שמות של מוצרים נוספים מהמשפחה שהמלצת על מנת שאוכל לקרוא על תכונותיהם (אני לא בקיא במושגי איטום באנגלית ).

          בבקשה עוד מותגים של חומרי איטום היברידים-

          היפרדסמו PB לסוגיו (חד או דו רכיבי)

          מאריסיל 670

          הבעיה של איטום סדקים ומרווחים עם מסטיק פוליאוריטני אינו הבעיה שבגללה אני צריך להימנע מחומר ביטומני. העניין שהוא שכאשר פניתי ליועצים טכניים בחברות השונות, הם לא ידעו להגיד לי איזה חומר איטום חליפי לסיקהפלקס אפשרי לאיטום לפני השימוש במשחות הביטומניות של החברה שלהם. הם גם לא ידעו להגיד איזה חומר יכול לשמש לאיטום של הצינורות והקופסאות שעולות מעל לוחות הרצפה הצמנטיים ונדרש לאטום גם את המקומות חיבור הללו.

          יועצים טכניים של חברה מסויימת מוגבלים הן מבחינת הידע שלהם והן מבחינת הרצון השיווקי (: רק לחומרים של החברה שלהם ולכן לא יוכלו להמליץ לעולם על מותג שאינו שלהם.

          בכל מקרה שילובים של מוצרים מחברות שונות ניתן לבדוק רק באופן עצמאי על ידי ניסויים שתוצאותיהם משמשות ליעוץ על ידי מי שעוסק בכך בשטח , כמונו למשל...

          מה שכן, לא יודע עם איזה חברה דיברת, אך כל החברות שמשווקות את החומר ההיברידי כולל מיקו פתרונות משווקות גם מסטיק פוליאוריתאני משלהן -זהה לסיקה פלקס המוכר.

          האם החומרים ההיברידיים טובים גם לאיטום החיבור במפגש בין לוחות הרצפה לקיר הגבס ? ובמפגש בין לוחות הרצפה לבין קופסאות האינסטלציה שעולות מעל ללוח הרצפה (קופסת ניקוז מקלחון , קופסת ביקורת וכו`)

          אפשר, אבל עדיף לאטום נקודות רגישות במסטיק פוליאוריתאני לפני שלב מריחת החומר המשחתי ההיברידי.

          הסיבה היא שרוב החומרים המשחתיים נוזליים מדי מכדי לאטום מרווחים.

          וכפי שציינתי, ניתן לישם חומר היברידי על מסטיק פוליאוריתאני אך לא להיפך!

          וכפי שציינתי, מה שחשוב ביותר הוא לנקות את הפלסטיק משאריות מלט וכו כי איטום מקומות אלה הוא קריטי.

          ועוד משהו-

          רצפה מחומרים קלים אינה קונבנציונאלית ואתה עלול להתקל בכשלים גם אחרי האיטום, למשל בנושא דבקים לריצוף וחיפוי , אופן ביצוע הריצוף ועוד.

          היות ולא ניתן לתקן כשלים באיטום ללא הרס השכבות שמעל ונזק כלכלי כבד,

          מומלץ בהחלט במצבך (וגם לכל מי שעוסק בפעם הראשונה בפרוייקטים בבבניה) להשקיע סכום קטן יחסית מתוך עלות הפרוייטק שלך בהדרכה מקצועית מקיפה שעשויה לחסוך לך בסופו של דבר עלויות מיותרות..

          לפרטים נוספים וייעוץ תוכל להעלות שאלות נוספות כאן בפורום או

          צור קשרלפנות דרך המדור

          בהצלחה

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן