הוספת הודעה חדשה
  • · איך כדאי לאטום?

    (גלית)

    שלום רב

    אנחנו בשלבי סיום בנייה עצמית והקבלן שלנו נעלם. בעקבות זאת גילינו שלא עשה איטום כראוי לבית. מסביב ליסודות הבית, חדר ממד (כל הקירות הנן חיצוניים) ועל החלק בגג שאינו מקורה ברעפים עשה איטום ממש לא טוב. שאלתי היא: איך כשאי לאטום את רצועת הרצפה שמסביב לבית, איך את הקירות החיצויניים של הממ"ד והגג - האם בבטומניות או שיש אופציות אחרות לא פחות טובות?

    תודה

    גלית

    • · איטום בית

      (גבי)

      שלום גלית,

      המצב שתארת יכול לגרום לבעיות רטיבות שיגררו שנים רבות ויגרמו להוצאה כספית גדולהומיותרת. חובה לבדוק את כל המקומות בעין ולהמליץ על טיפול נקודתי , כולל עבודות הכנה מתאימות. לא מומלץ להמשיך בעבודות ללא בדיקה שכזו משום שכאמור- יכולות להגרם בעיות רבות בעתיד שתיקונן יעלה הרבה מאוד כסף.

      באופן כללי לגמרי, להלןמספר תשובות והמלצות:

      1. את גג הבית יש לאטום עם יריעות ביטומניות.

      2. את השביל מסביב לבית יש לאטום גם כן, וגם את החלק התחתון של הקיר הסמוך, לפניהבצוע של הטיח. יש לאטום כראוי גם את התפר בינהם. אפשר לאטום את השבילים עם חומרים צימנטים במריחה, או עם חומרים ביטומנים, כגון מסטיגום.

      3. את הקורות והיסודות אוטמים גם כן עם חומר ביטומני משחתי, אלא שבמקומות העליונים יותר, בהם צפוי להיות טיח, יש לאטום עם חומר צימנטי (כגון סיקה טופ107).

      4. את הקירות החיצונים של הממד אוטמים כמו את שאר הקירות החיצוניים של הבית. מבצעים שכבת הרבצה צימנטית מועשרת במוספי איטום ולאחריה טיח + ציפוי חיצוני. קיימים גם חומרים מוכנים לקירות חוץ, שמובלים לאתר כשהם "רטובים" ומוכנים לשימוש.

      בענין הממד כדאי גם לתת את הדעת לבידוד נכון, משום שקירות בטון מהווים גשר-קור ויכולות להיות בעיות עיבוי בשלב מאוחר יותר.

      תכנון האיטום והבידוד אמור להתבצע במקור על ידי המתכנן האדריכל. מכיוון שאתם כבר במצב נתון מסויים- מומלץ מאוד לקרוא לבעל מקצוע שיתן מפרט טכני מלא לכל נקודה ונקודה. מנסיוני במצבים דומים, ישנם הרבה ליקויים נקודתיים שדרושה עין מקצועית על מנת להצביע עליהם.

      בהצלחה ונשמח לעזור הלאה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן