הוספת הודעה חדשה
  • · תחזוקה של יריעות ביטומניות

    (אילת)

    יש לנו גג בשטח של כ-70 מ"ר עם איטום של יריעות ביטומניות. היריעות הן בנות 10-12 שנים, ועדיין במצב טוב (אין נזילות למטה). עתה אנו רוצים להניח דק על גבי שטח של כחצי גג. שאלתי היא, האם כדאי לנקוט בצעדי מניעה לפני הנחת הדק, ואילו? להחליף את היריעות? להוסיף שכבת צבע לאיטום? מה סדר הגודל הכספי של החלפת יריעות?

    תודה, אילת

    • · אטימת גג לפני הנחת דק

      (גבי)

      שלום אילת,

      לפני הנחת הדק יש תחילה צורך בתכנון מתאים ויש לכך קשר הדוק אל שכבת האיטום שמתחת לדק :

      מכיוון שהדק יצטרך תמיכות (רגליים) בנקודות שונות על הגג וסביבו, רצוי לבצע את התמיכות האלו באמצעות יציקה של קוביות בטון. יציקת הקוביות מתבצעת ישירות אל הבטון של הגג , כך שיהיה צורך בחיתוך היריעות באותם המקומות.

      באופן כללי, לאחר יציקת הקוביות יש לטפס עם היריעות על גבי הדפנות של הקוביות ואת החלק העליון של הקוביה יש לצפות גם כן עם חומר אטימה אחר (רצוי צימנטי).

      גם בצידי הגג יש לתת את הדעת לאופן החיבור של הדק אל הקירות ולטפל ביריעות במקומות האלו- במידה ויבוצעו שם קידוחים או עיגונים שונים. דבר נוסף שיש להקפיד עליו הוא צורת ההנחה של הקורות : עליהן להיות מוצבות עם כיוון השיפוע של הגג, כדי שלא יעצרו את זרימת המים.

      עצתי : פני תחילה למתקין הדק ובררי אתו את אופן ההתקנה. לאחר מכן יהיה ניתן להמליץ על דרך האטימה של הגג, במקומות שיפגעו כתוצאה מההתקנה.

      לשאלתך, עלות בצוע של יריעות ביטומניות בשטח שציינת יכול לעלות כ 70 ש"ח למ"ר, בהערכה גסה. אין צורך בבצוע הלבנה ומומלץ להשאר עם יריעות ביטומניות ולא לעבור לחומרי אטימה אחרים, עמידים פחות.

      בהצלחה,

      גבי

      • · תחזוקה

        (אילת)

        שלום גבי,

        תודה רבה על התשובה המהירה והמפורטת! אם אפשר, עוד שאלה קטנה:

        מהי הדרך הנכונה לשמור על היריעות כדי להאריך את משך חייהן? (היריעות הן כרגע בנות 10-12 שנים). האם הלבנה תעזור?

        • · אחזקת גג

          (גבי)

          שלום אילת,

          הלבנה עם צבע אקרילי להלבנת גגות עוזרת לשמור על היריעות. אך המקומות החשובים ביותר אותם יש להלבין הם אותם המקומות בהםישנה זפת גלויה, שחורה. אלו הם המקומות מעל קצות היריעות (בקירות סביב הגג) ובחפיפות בין היריעות עצמן. כמו כן- מסביב לכניסת המרזב.

          בנוסף יש לדאוג לנקיון הגג. מקומות בהם מצטבר אבק ולכלוך מתבלים מהר יותר ממקומות אחרים, בהם קיים שיפוע חזק והלכלוך אינו יכול להצטבר.

          בהצלחה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן