הוספת הודעה חדשה
  • · איטום יסודות

    (עופר)

    שלום,

    אני בונה בית חדש ללא מרתף וכרגע נמצא בשלב השלד. רציתי לדעת איך יש לדאוג לאיטום היסודות של הבית (בחיבורים של היציקות לבלוקים)? מישהו המליץ לי על בטון-חול(?) עם מריחה של חומר(?) בשתי שכבות, אפור ולבן

    בתודה מראש

    עופר

    • · יסודות בית

      (גבי)

      שלום עופר,

      לא ברור לאיזה חומר בדיוק התכוון הממליץ. את אטימת היסודות , מתחת לשורת הבלוקים הראשונה, תוכל לבצע באמצעות מריחה של שכבה אחת (או שתיים) של חומר אטימה צימנטי משחתי (כגון סיקה-טופ 107). החומר ימנע עלייה קפילארית של רטיבות מהיסודות - אל תוך הקיר.

      באזורים אחרים של היסודות, הנמצאים מתחת לפני הקרקע, ניתן להשתמש גם בחומר אטימה ביטומני משחתי, במריחה : פריימר+ שתי שכבות. אך בכל המקומות בהם אמור להיות טיח יש להשתמש בחומר אטימה צימנטי.

      הערה נוספת: מכיוון שחומר האטימה הצימנטי דוחה מים, הוא גם ידחה את ההיצמדות של הטיח (או של הטיט, בשורת הבלוקים הראשונה). כך שמומלץ (לא הכרחי) להוסיף דבק לטקס SBR לתערובת הטיט של שורת הבלוקים הראשונה. כאשר מבוצע טיח בקירות על גבי חומר האיטום הצימנטי, אז מומלץ לתת שכבת קישור מחוספסת באמצעות התזת שפריץ צימנטי (1 חול, 1 מלט) ולמהול גם אותו בדבק לטקס.

      התאור שלהלן מתייחס לחומרים הצימנטיםשל חברת סיקה. תוכל למצוא גם מפרטים וחומרים מתאימים אחרים, של חברות אחרות (כגון מיסטר פיקס).

      בהצלחה,

      גבי

      • · איטום יסודות

        (עופר)

        תודה רבה ותענוג להתקל באתר כל-כך מיקצועי וידידותי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן