הוספת הודעה חדשה
  • · בטון מוחלק על הגג

    (צור)

    במאמר שלכם "איטום מרפסות או גגות מרוצפים..." ההתייחסות שלכם היא לגג מרוצף במרצפות.

    אם אני רוצה על האיטום לעשות בטון מוחלק האם יש הוראות שונות? איך אתם ממליצים לעשות את זה עם בטון מוחלק על הגג?

    כתבתם במאמר שנדרש שיפוע של מינימום 1.5% - האם זה לא שיפוע שכבר הופך למורגש?

    והאם בבטון מוחלק צריך שיפוע גדול יותר בגלל שהעבודה עם ההליקופטר קצת פחות מדויקת מעבודת מרצפות?

    תודה מראש וחג שמח

    • · גג מרוצף עם בטון מוחלק

      (גבי)

      שלום צור,

      אנא ציין לאיזה מאמר התכוונת בדיוק משום שקיימים מספר מאמרים בנושא. האם ברצונך לבצע בטון מוחלק במקום המרצפות- על גבי איטום עם יריעות ביטומניות, או שבכוונתך לבצע את הבטון המוחלק על גבי הריצוף הקיים ?

      לגבי השיפועים אבחנתך נכונה. שיפוע של 1.5 מעלות אכן מורגש, אלא שזה מה שמקובל לבצע על פי תקן בגגות. כמובןשהרגשת השיפוע תלויה גם בגודלו של הגג. אם תרצה תוכל לבצע שיפוע נמוך יותר- שיהיה "מורגש" פחות.

      בבטון מוחלק אין צורך לבצע שיפוע גדול יותר העבודה עם ההליקופטר יכולה להיות מאוד מדוייקת ולא אמורה להיות בעיה.

      אנא פרט יותר נתונים ונשמח לעזור הלאה.

      חג שמח,

      גבי

      • · בטון מוחלק על הגג - חידוד השאלה

        (צור)

        שלום גבי וראשית כל תודה על התגובה המהירה וחג שמח.

        התכוונתי למאמר שלכם שכותרתו "איטום מרפסות או גגות מרוצפים באמצעות יריעות ביטומניות." - זה המאמר היחיד בכותרת זו שמצאתי באתר והוא מתיחס לריצוף במרצפות מעל לשכבת האיטום.

        והשאלה שלי היתה -האם משהו משתנה כאשר מעל האיטום אני רוצה לעשות בטון מוחלק ולא לרצף במרצפות?

        אני מדגיש כי אין לי עוד שום מגבלה של בניין קיים (אנו עדיין בשלב תכניות ביצוע). הבית מתוכנן רובו במפלס תחתון עם חדר למעלה שממנו יציאה לגג של בערך 120 מ"ר. אנו צריכים כמובן שהגג יהיה אטום, אך אנו רוצים מעל שכבת האיטום לעשות בטון מוחלק שיהיה אפשר לצאת אל הגג. בד"כ מצאתי על גגות ומרפסות מרצפות ולא בטון מוחלק ומכאן נבעה שאלתי. הבטון המוחלק לא אמור לבוא מעל ריצוף אלא במקום ריצוף.

        השיקולים שעלי לבצע הם: האם בטון מוחלק עדיף או זהה למרצפות מבחינת העמידות והאיטום? האם זה בעייתי? האם בטון מוחלק יפגע בשכבת האיטום שתחתיו יותר מאשר ריצוף או שהמצב עקרוניתזהה?

        מה השלביםכשעושים בטון מוחלק מעל שכבת האיטום? מעלים משאבה יוצקים ומחליקים? איך נשמרים שלא לפגוע בשכבת האיטום?

        ולבסוף אם תוכל אולי להעריך - האםהעלות של ריצוף גבוהה או נמוכה לעומת בטון מוחלק (בהנחה של עבודה סבירה וטובה בשני המקרים)?

        בברכה ותודה מראש

        • · איטום לפני בטון מוחלק בגג

          (גבי)

          שלום צור,

          וחג שמח.

          כאשר מבצעים בטון מוחלק יש לדאוג להגנה על שכבת האיטום ולהפריד בינה לבין הבטון.ההפרדה נועדה להגנה על שכבת האיטום מפגיעה מכנית בעתולאחר היציקה, להגנה על שכבת האיטום כתוצאה מתזוזות עתידיות שלמשטח הבטון, ולניקוז הרטיבות שתחדור מתישהו אל מתחת ליציקה.

          את ההגנה וההפרדה ניתן לבצע במספר דרכיםכגון-פריסת בדגאוטכני על גבי האיטום ולאחר מכן יריעת ניקוז והגנה יעודית ,כגון "פזדריין". לחילופין- פריסת בד גאוטכני ואחר כך שכבתגרגרי שומשום בעובי של כ 5 ס"מ. כמובן שיש לדאוג מראש להתקנת מרזב / קולטן דו-מפלסי שינקז את הרטיבות שתחדור אל מתחת ליציקה.

          התכנון של כל המערכת אמור להתבצע על ידי האדריכל /המתכנןגם מבחינת הבידוד ובחינת המשקל המותר על הגג. מדובר במערכת יותר מסובכת ויותר יקרה מאשר גג מרוצף רגיל, אך עליך להשוות עלויות גם בהקשר לגימור הרצוי של הבטון.

          מבחינת עמידות אין בעיה, מלבד המגבלות הרגילות של בטון מוחלק (מקבל סדקים נימיים "טבעיים" , עם הזמן). אם ברצונך לקבל בטון מוחלק דקורטיבי צבעוני (נקרא גם "צריבת בטון" או בטון צרוב"), אז העלות יכולה להגיע עד לכ 350 ש"ח למ"ר. בטון מוחלק ללא גימור יכול לעלות כ 150 ש"ח למ"ר.

          שלבי העבודה הם כפי שציינת : מעלים את הבטון לגג, יוצקים אותו על גבי שכבת ההגנה,ולאחר מכן מחליקים עם הליקופטר. לאחר האשפרה והייבוש מבצעים סילר או צורבים עם חומצות צבע +סילר. חובה להגן על הבטון אחרת הוא יספוג לכלוך.

          עצתי : פנה לחברת בומנייט (לדוגמא) ולחברות אחרות בתחום הבטון הדקורטיבי ובקש מהם הצעות מחיר ומפרטים מתאימים. הכל צריך להתבצע תחת מפרט מסודר מהאדריכל.

          בהצלחה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן