הוספת הודעה חדשה
  • · איטום עילי של גג מרוצף, באמצעות יריעות EPDM

    (נורי)

    שלום,

    1. אני מעוניין לדעת אם מבחינת איכות איטום לאורך זמן, השימוש ביריעות EPDM מאפשר איטום איכותי לא פחות מאשר איטום עם יריעות ביטומניות.2. האם ניתן להניח יריעות איטום EPDM מעל שכבת ריצוף באריחי טרצו ?3. האם קיים חומר מגן/מונע פגיעה שניתן להניחו מעל יריעות איטום EPDM כמתואר בשאלה 2 , אשר יאפשר שימוש הולכי רגל בגג/מרפסת מרוצפת שיריעת ה-EPDM הונחה עליה.

    תודה

    • · יריעות EPDM

      (גבי)

      שלום נורי,

      1. מבחינת אטימה יריעות EPDM בהחלט טובות ויכולות להחזיק מעמד זמן רב. הבעיה ביריעות אלו וביריעות דומות כגון יריעות PVC, היא שהן אינן מוצמדות (מרותכות) לכל שטח הגג, אלא מוצמדות בעיקר אל הקירות מסביב. במקרה של חדירת רטיבות אל מתחת ליריעה קשה מאוד לדעת מהכין חדרה הרטיבות וכשל בודד גורם למים לחדור מתחת לכל שכבת האיטום. ביריעות ביטומניות, או בחומרים אחרים שמוצמדים היטב אל התשתית- הכשל הוא (בדרך כלל) סמוך למקום שבו רואים את הרטיבות, כך שניתן לבצע תיקון מקומי ואין צורך (או אפשרות) להרים את כל היריעה על מנת לייבש את הגג.

      2. ניתן להניח יריעות EPDM מעל גבי ריצוף.

      3. לא קיים חומר מגן שכזה המיועד במיוחד ליריעות EPDM. הבעיה של הגנה מפני דריכה קיימת בכל המערכות. אם קיים חשש מהיווצרות חורים או קרעים ביריעה, אז עדיף לעבור ליריעות ביטומניות ולא ליריעות EPDM ,מהסיבות שהוזכרו בנקודה 1 לעיל.

      הגנה על שכבת האיטום תוכל לבצע באמצעים כגון "יריעות גומי" (מגיעות ביחידות מרובעות של כמטר מרובע), או בשטיחים מלאכותיים, דשא מלאכותי וכולי. כמו כן אפשר להתקין דק מעץ, אך יש לבצע הכנות והעלות תהייה כמובן גבוהה יותר.

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן