הוספת הודעה חדשה
  • · איטום נזילה

    (ערן)

    כאשר התקינו את המזגן בקיץ העבירו את כבלי החשמל ואת הצנרת על ידי קדיחת חורים בגג הדירה ( מעשה לא חכם מסתבר ) עתה עם הגשמים הברוכים, חודרים מים מהגג לדירה. חומרי איטום שמתקין המזגן מרח סביב הצינורות והכבל לא אוטמים טוב. כיצד ניתן להתגבר על הנזילות בימי הגשם בלא להמתין לקיץ?

    • · אטימת צנרת מזגן.

      (גבי)

      שלום, לא ציינת את סוג האיטום הקיים כעת בגג. זפת, יריעות ? בנוסף : האם קיימת הגבהה מבטון במקום הכניסה של הצינורות ? מקומות חדירה של צינורות מיזוג הנם מקור נפוץ לבעיות איטום ויש לטפל בהם בצורה יסודית: יש לצקת קוביה מבטון (לא סתם איזו גבעה) ולדאוג לחיבור בין הקוביה לבטון של הגג (אין לצקת על גבי האיטום הקיים). החלק העליון של הקוביה צריך להיות משופע. יש לצקת רולקות (העגלות מבטון) בחיבורים בין הקוביה לגג ולטפס על הקירות של הקוביה עם חומר האיטום של הגג. סביב צנרת המיזוג יש להסיר את הציפויים השונים (ספוג ועטיפות שונות) ולאטום בין הצינור לקוביה בחומר איטום מסוג סיקפלקס. במידה וכל זה לא ניתן לבצוע כעת, הרי שהמינימום הנדרש הנו לקלף את הציפויים סביב צנרת המיזוג, להסיר את חומרי האיטום הישנים (סיליקון ?) ולאטום בחומר ביטומני מהיר ייבוש מסוג ”מסטיסטופ” של חברת ביטום. החומר ניתן לבצוע גם תחת תנאי שטח רטובים. שים לב שעם תום החורף יהיה צורך בהסרת כל הנ”ל, נקיון הצינורות מחומר האיטום ובצוע טיפול יסודי כמפורט לעיל. אגב, קיימת גם אפשרות (קלושה יותר) שחדירת הרטיבות לא מגיעה מהצינור עצמו אלא כתוצאה מפגיעה באיטום במקום מרוחק יותר, אך לא ניתן לבדוק מכאן. בהצלחה.

      • · תודה רבה

        (ערן)

        האיטום הקיים בגג הוא יריעות. ואין הגבהה מבטון במקום בו נכנסים ויצאים הצינורות. הצינורות מבודדים בחומר בידוד טרמי וכבל חשמל מבודד (ירוק). האם קיים גובה מינימלי לקובית הבטון ?

        • · גובה הקוביה כ 20 ס”מ.

          (גבי)

          ללא הקוביה- הקטסטרופה צפויה. למען הסר ספק: יש להזהר מלגעת בצנרת החשמל ואין לקלף ממנה כל ציפוי שהוא ! את הציפוי הספוגי שמכסה את צנרת המיזוג (עטוף בניילון לבן) יש צורך להסיר בעדינות ולחשוף את צינור המזגן עצמו (מתכת). אתה יכול לבצע את הטיפול המהיר בעצמך. את הטיפול היסודי יותר עדיף שתבצע עם איש מקצוע מכיוון שיש צורך בחיתוך היריעות ובריתוך מחדש לאחר מכן. בהצלחה.

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן