הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות בקיר פנימי (מעל הפנלים) – קומת קרקע – קירות חיצוניים מחופים באבן ירושלמית

    (גדי)

    שלום רב,

    אני מתגורר בבית חדש (קוטג מדורג). גיליתי רטיבות בקירות פנימיים בעיקר בחיבור בין שני קירות(מתחת למדרגות המובילות לקומה השנייה).הרטיבות נמצאת מעל הפנלים (כ-10 ס"מ)עד לגובה של כ-40 ס"מ אך לא באופן רציף. ברצונילציין שלושי נקודות נוספות; (1) הקירות חיצוניים מחופים באבן ירושלמית, (2) על הקיר החיצוני של האזור הרטוב מותקן ברז גינה, (3) באזור הרטוב ניתן לראות את הטיח מתחת לצבע הראשוני. מה ניתן לעשות?

    בברכה ותודה,

    גדי

    • · רטיבות, קיר חיצוני

      (גבי)

      שלום גדי,

      יש לבדוק את המקום בשטח ובלתי אפשרי לנחש מכאן מהם הגורמים לרטיבות. מומלץ תחילה לגשת לבעיה בשלבים ולבדוקראשית אם לא קיימת נזילה מהצנרת, במיוחד אם ישנה צנרת בתוך אותו קיר או מתחת לריצוף.

      אם מפלס הרטיבות הנו מתחת למפלס האדמה הגננית אז יש לבדוק אפשרות לליקוי באיטום התת קרקעי, בעומק. יש לבדוק ולחפש סדקים גם בקיר החיצוני שמעל למפלס הקרקע, בין האבנים , סביב אותו ברז, ועוד...

      הסימנים שתארת מצביעים על חדירת רטיבות אל מתחת לריצוף של קומת הקרקע ואין להזניח זאת משום שהרטיבות עלולה להמשיך ולהתפשט הלאה אל מתחת לריצוף של שאר חלקי הדירה. מכיוון שמדובר על בית חדש מומלץ לקרוא לחברה לביקורת מבנים שתגיש את ממצאיה. עם אותם המימצאים תוכל לבוא בתביעות אל הקבלן / חברת הבניה.

      לא מומלץ לפנות אל הקבלן באופן עצמאי משום שהוא עלול לחפש לעצמו את הדרך הקלה והזולה לפתור את הבעיה.

      לדוגמא: אם הרטיבות מגיעה מהקיר הדרך הנכונה היא לאטום את הקיר לפני הנחת האבן, כפי שהיה אמור להתבצע מלכתחילה. כמובן שהקבלן ינסה לאטום את האבן עצמה מן החוץ ולחסוך מעצמו את עלות הפרוק וההרכבה, אך בבית חדש לגמרי לא הייתי מתפשר על פתרון שכזה.

      כהערה- קיימת גם אפשרות שהחול מתחת לריצוף היה רטוב מלכתחילה. במקרה שכזה סימני הרטיבות יכולים להעלם מעצמם, אך גם במקרה כזה מומלץ לבצע בדיקה יסודית.

      נשמח לעזור הלאה ובהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן