הוספת הודעה חדשה
  • · חידוש איטום יריעות

    (מיקי)

    שלום,

    אני גר בבנין משותף שנבנה ב - 1992.האיטום בגג הבניין בוצע ע"י הקבלן בזמן הבנייה ומאז לא חודש. חשוב לציין כי מצב הגג נראה טוב, צינורות הניקוז תקינים ולא אובחנה כל רטיבות בדירות שבקומה האחרונה.

    האם יש זמן סביר שאחריו בכל מקרה כדאי לבצע את האיטום מחדש או, שייתכן כי האיטום שבוצע כבר לפני 16 שנה עדיין עמיד ותקין וניתן להמשיך ולהמתין.

    תודה

    • · חידוש יריעות ביטומניות בגג

      (גבי)

      שלום מיקי,

      על מנת לתת תשובה ודאית יש לבדוק את הגג עצמו ואת מצב היריעות.

      יריעות ביטומניות יכולות להחזיק מעמד זמן רב במידה ובוצעו היטב, ואין טעם לאטום מחדש באופן "אוטומתי" רק משום שעבר הרבה זמן. יחד עם זאת, 16 שנים הם אכן זמן רב ואיןזה נכון להמתין עד להתרחשותשל נזילות בקומות העליונות. כך שהדרך הנכונה היא לבדוק היטב את היריעות בעין מקצועית.

      באופן כללי יש לבדוק אם כל החפיפות של היריעות במצב תקין (ללא התנתקויות). המוקד הרגיש ביותר לתקלות הנו בחיבור בין היריעות לקירות סביב הגג. יש לבדוק אם אין שם התנתקויות, אפילו קטנטנות, שעלולות לגרום לחדירת רטיבות כתוצאה מנזילה של מי הגשמים עלהקירות- אל מאחורי היריעות. לסיום יש לבדוק אם אין נפיחויות (בועות אויר) במספר מוגזם של מקומות.

      תוכל לבדוק את כל הדברים האלה בעצמך או לחילופין לקרוא לקבלן או איש מקצוע שיבדוק. יתכן שכתוצאה מהבדיקה יהיה צורך בבצוע תיקונים מקומיים במספר מקומות, במיוחד בקירות. (שים לב שבמקרה של בצוע תיקונים בלבד לא תוכל לקבל אחריות על העבודות).

      מומלץ לבקש בדיקה / הצעה שכזו ממספרקבלנים, אחרת אתם עלולים לקבל המלצה לא הוגנת בסגנון"חובה לאטום הכל מחדש", גםכאשר לא באמת יהיהבכך צורך.

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן