הוספת הודעה חדשה
  • · קירות רטובים בגינה

    (דורית)

    יש לנו שני קירות רטובים בגינה. הקירות נרטבים כנראה גם בקיץ, כי רואים רטיבות בתוך הבית גם בקיץ אם כי הרבה פחות. בחורף הרטיבות גודלת ומופיעה בחלק הנמוך של הקירות הגובלים עם הגינה. אבקש המלצה לדרך הנכונה לסיים את הבעיה. האם מוכרחים לחפור בגינה בשביל זה ? אפשר לעשות גם בחורף או שמוכרחים להמתין לקיץ ? כמה בערך צריכה להיות העלות של עבודה זו, על פי ההמלצות ? מדובר בשתי קירות בלבד בערך 12 מטר אורך ובקצה של קיר אחד יש מדרגות שצמודות לקיר המשמשות לצורך עלייה לחניה אשר נמצאת במפלס קצת גבוה יותר מהגינה. תודה !

    • · איטום קירות חיצונים בגינה

      (גבי)

      שלום דורית, מתאורך משתמע שהקירות הסמוכים לגינה אינם אטומים ומעבירים רטיבות אל תוך הבית. בקייץ- כתוצאה מפעולות ההשקייה ובחורף- כתוצאה מהגשמים והרטיבות בקרקע. ניתן לבצע עבודות איטום מסוג זה גם בחורף. לא פרטת את סוג החיפוי החיצוני הקיים כעת בקירות (טיח, צבע , שייש וכדומה). בכל מקרה - לפעולת אטימה טובה יש להסיר את החיפוי החיצוני ואת כל שכבת הטיח ולבצע את האטימה ישירות על הבטון/בלוקים. יש לבצע חפירה בסמוך לקירות הבעיתיים ולהסיר את כל שכבת הטיח עד למעל לגובה הופעת הרטיבות או לגובה של כ 40 ס”מ לפחות מגובה מפלס הקרקע. לאחר מכן יש לבצע הכנות והחלקה של הקירות במלט עם מוספי איטום. על גבי הנ”ל יש לבצע אטימה בחומר איטום צימנטי או ביטומני. לאחר האטימה יבוצע טיח וציפוי חיצוני בהתאם לסוג הקיים כעת בקירות. לגבי המדרגות- יש צורך לבדוק בשטח ולראות באם קיימת חדירת רטיבות גם מהאזור הנושק למדרגות. יתכן גם כי קיימת עליה של רטיבות מהקרקע עצמה אל תוך הקירות אך יש לבדוק זאת בשטח. בנוסף- לפני מילוי החפירה יש להגן על הקירות באמצעות לוחות קלקר ויתכן גם צורך במילוי החפירה עם שכבת חצץ לשם ניקוז המים והרחקתם אל מתחת למבנה. שב”ש, גבי.

      • · פרטים נוספים לענין.

        (דורית)

        בבדיקה נוספת - כנראה שיש יריעה שחורה על הקיר כי רואים התנתקות שלה בשתי מקומות (דוקא לא ליד הרטיבות בקירות הפנימים). האם זה משנה את ההמלצה ? הרטיבות ליד המדרגות קיימת אפילו שאין שם אדמת גינה - האם תיתכן חדירה דרך המדרגות (החלק השטוח שלפני העליה למדרגות) ? תודה על הסבלנות.

        • · המשך...

          (גבי)

          שלום דורית, מכיוון שקיימות יריעות ביטומניות בקירות יתכן ויהיה צורך לבצע את האיטום עצמו ביריעות ביטומניות או בחמרים ביטומנים משחתיים. לא ניתן להחליט על אופן הפעולה ללא בצוע החפירה. במידה ומצב היריעות גרוע יהיה צורך להסירן. במקרה זה - לאחר הסרת היריעות ניתן לבצע איטום בחומרי אטימה ביטומנים משחתיים אך הדבר תלוי גם במצב התשתית שמתחת ליריעות. במקרים מסויימים יתכן צורך בהסרת כל האיטום הביטומני כולל שכבת היסוד התחתונה ובבצוע החלקות ותיקוני בטון בקירות. אך כאמור- לא ניתן לדעת זאת בשלב זה. במקרים נדירים ניתן לבצע תיקונים מקומיים בלבד ביריעות הקיימות. לענין הקטע הסמוך למדרגות- יש לראות בשטח. החדירה יכולה להתרחש מהמדרגות עצמן (מתחת לריצוף של החלק האפקי/”פודסט”) או כתוצאה מקרקע רטובה מתחת ליציקה הנ”ל.

          • · שאלה אחרונה-המחירים....

            (דורית)

            האם אפשר לקבל הערכת מחיר , כמובן שללא התחייבות, למקרים הנ”ל שתארת ?

            • · מחירים

              (גבי)

              לא ניתן לתת הערכת מחיר מדוייקת. המחיר יכול נוע בסביבות ה 5000 ש”ח אך כאמור מדובר בעלות כללית מאוד ואין לסמוך עליה. הצעתי- בקשי מספר הצעות מחיר מקבלנים.

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן