הוספת הודעה חדשה
  • · המשך לרטיבות בקומת קרקע

    (ליאור)

    הבית אכן יובש היטב כולו לפני ביצוע עבודות גמר והרצף הקפיד על חול יבש ולא לח או רטוב.בכלל השלד הספיק לנוח כחצי שנה אחרי בנייתו והספיק לעבוד לפני שהתחלנו עם עבודות הגמר. לכן אני מניח שגם הודות לכך כלל לא הופיעו סדקים באף נקודה בבית, לפחות לא כאלו שניתן להבחין בהם מעבר לצבע.במקלחת אכן אטפל בהקדם האפשרי.בנוגע לעובש בכלל הדירה, אם זה נובע ממים שמגיעים דרך קורות היסוד, לא ברור לי כיצד אוורור הדירה פתר את הבעיה ומאז במשך שנתיים היא לא חוזרת ולו בקצת אפילו. חוץ מבעיית הרטיבות שליד המקלחת שהייתה מאוד מובהקת וההשחרה של הרובה שהחשידה אותי. אגב, דווקא באיזורים שבהם הגינה צמודה לבית עצמו ומושקית באופן קבוע, כלומר לחה באופן ממשי וקבוע, העובש היה בהיקף זניח או כלל לא הופיע.הממ"ד לא שימש כחדר שינה אלא חדר עבודה.אני חייב לציין שהקונסטרוקציה בנויה מהמון אלמנטים של בטון, ואחוז חריג באופן יחסי מהשלד הוא בטון כתוצאה מאילוצים קונסטרוקטיביים ואילוצי תקן שנבעו מהתכנון והחלוקה של הבית. שמעתי פעם שזה עלול ליצור התעבות, או שאולי אני טועה.

    • · עובש בקומת קרקע

      (גבי)

      שלום ליאור,

      מהתקשורת הראשונה שלך הבנתי שהבעיה נמשכה גם בשנתיים האחרונות, עד להווה. אמנם יתכן שמדובר על בעיה של עיבוי אך יש לבדוק את זה בשטח.

      לשאלתך : קורות ואלמנטים מבטון הנם "גשרי קור" ולכן מצטבר עליהם עובש. אלמנטים אלו קרים יותר (אינם מבודדים) משאר חלקי הדירה (כמו הבלוקים) ולכן מצטברים עליהם אדי הלחות שבאויר.מסיבה זו ,בבניה חדשה, מהוג לכסות אותם בלוחות בידוד לפני שלב הבצוע של הטיח החיצוני.

      מסיבה זו גם הממד נוטה לקבל כתמי עובש רבים יותר מאשר חדרים אחרים בדירה. במקרה שהממד משמש גם כחדר שינה או כחדר ילדים, תופעת העיבוי אף גוברת, ממספר סיבות : כאשר החדר סגור הוא אטום לגמרי (לא מקבל איוורור) , גוף האדם או בני האדם השוהים בחדר מחממים את החלל עוד יותר (החום גורם לאדי לחות באויר) ובנוסף גוברת כמות האדים שבאויר עקב פעולת הנשימה של האנשים שישנים / שוהים בחדר. גם אם הממד איננו משמש כחדר שינה הוא עדיין מהווה מוקד לבעיות עיבוי משום שבחורף, כאשר מחממים את חלל הדירה- האויר החם הוך לאדים (ועובש* כאשר הוא נודע במקומות היותר קרים בדירה (משטחי הבטון). כך שבאופן כללי- בממד הסיכוי לעיבוי תמיד גדול יותר.

      בכל מקרה, מלבד המקלחת שאותה בהחלט יש לבדוק מומלץ לבדוק גם את האיטום של היסודות. לעיתים , עצם העובדה שהחלל מאוורר היטב, יכולה לטשטש (לייבש) גם בעיות של רטיבות בקירות.

      אגב- כדאי גם לצבוע את הקירות הבעייתיים עם צבע נגד עובש כגון אקרינול.

      שבוע טוב,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן