הוספת הודעה חדשה
  • · הסרת שפריץ

    (יהודה)

    שלום,יש לי בית פרטי שבניתי לפני 40 שנה והמעטה החיצוני שלו הוא שפריץ.אני רוצה לחדש את המעטפת ולצבוע בצבע גמיש על קיר חלק.התייעתי עם אנשי מקצוע שאמרו שיש אפשרות לטייח על השפריץ או לבצע עבודת קילוף יסודית, לאחר מכן ניקיון, ואז טיח חדש, או לחילופין, ניתן לטייח ישירות על השפריץ עצמו אם הוא חזק מספיק.בדיקות של מכון התקנים הראו כי השפריץ אכן חזק מספיק כדי לשאת טיח.אני מאוד מתלבט וחבל לי לעשות חצי עבודה, וגם אני לא מאמין שיש טייח שבאמת יבצע את העבודה בצורה מושלמת וידאג למלא את השפריץ בטיח כמו שצריך כך שהחוזק התיאורטי שיכול להיות באמת יהיה בפועל. עם זאת, אני מפחד גם שהקילוף על כל שטח הבית (שתי קומות, על עמודים, שטח בנוי כ-150 מ"ר בקומה עליונה בלבד ודי גבוה) יגרום לזעזועים בקונסטרוציה ויוביל לסדקים או נזקים אחרים גם במעטפת הפנימית.בכל אופן, ההפרש מבחינה כספית הוא די רציני.האם יש לכם נסיונות בביצוע עבודת מסוג זה ? כל בעל מקצוע גם אומר שצריך לבצע את הקילוף והניקיון בשיטה אחרת. אחד אומר לקלף עם מכשיר מיוחד על לחץ אויר, אחד אומר עם פטישונים עם אזמל רחב. אחד אומר ניקיון עם מים בקיטור, ואחד אומר בשטיפה עם חול.אני ממש אובד עצות.אודה להצעותיכם.

    • · שפריץ צמנטי

      (גבי)

      שלום יהודה,

      נתחיל מהסוף : שפריץ צימנטי ניתן להסרה רק באמצעים מכנים כגון פטישון חשמלי או מכשיר מיוחד שעובד על לחץ אויר ואשר בקצהו איזמל רחב. מכונות שטיפה למניהן אינן מסוגלות להוריד שכבות שפריץ ובוודאי לא שכבות שפריץ חזקות שעברו בדיקה של מכון התקנים. בנוסף, הורדת שפריץ צמנטיבדרך כלל מותירה את הקיר פצוע לחלוטין ואין מנוס מבצוע שכבת טיח לאחר מכן. כפי שציינת - ההבדל במחיר הבצוע בין שתי השיטות הוא גדול מאוד.

      מכיוון שמכון התקנים כבר בדק ואישר את חוזקו של השפריץ הקיים בביתך המלצתי היא להשאירו במקומו. אם הנך מתעקש על החלקת הקיר ובצוע צבע / ציפוי גמיש, אז יש לבצע שכבת טיח על גבי השפריץ הצמנטי הנוכחי. עליך לקבל מפרט טכני מדוייק לבצוע העבודות ועם מפרט שכזה לבקש הצעות מחיר מקבלנים. החשש שלך מאיכות הבצוע מוצדק לגמרי.

      באופן עקרוני ניתן לבצע שכבת טיח חדשה על גבי שפריץ צימנטי כאשר לפני כן מומלץ להספיג את השפריץ עם תמיסה של מים מהולה בדבק על בסיס לטקס. מייד לאחר מכן, בעוד הקיר רטוב, מבצעים את הטיח, כאשר בתוך התערובת של הטיח יש להשתמש עם אותו הדבק. על מנת להמנע מהתייבשות השכבה הראשונה יש לבצע את העבודה בחלקים : מספיגים חלק קטן יחסית מהקיר וממשיכים עם הטיח וכולי. לאחר מכן , אם ברצונך במראה ממש מוחלק- ניתן לבצע שפכטל חיצוני כגון "אלטק ויולט" של נירלט. לסיום : פריימר (צבע יסוד לציפוי הגמיש) ואחר כך 2-3 שכבות של צבע גמיש. אגב- אין חובה להשתמש בצבע גמיש אלר אם כן קיימים סדקים בקירות.

      כהערה, במקום הצבע הגמיש תוכל לחילופין לבצע ישירות על גבי השפריץ הנוכחי שפכטל / טיח חיצוני צבעוני מסוג "ווגה" (נירלט). כמובן שזה ענין לטעםאישי ואני רק מציין זאת כאן על מנת ליידע אותך , למקרה שאינך מכיר את החומר. אפשרות נוספת הינה כמובן לצבוע ישירות על גבי השפריץ הקיים.

      לשאלתך, ביצענו בעבר מספר עבודות שכאלה, עם או בלי הורדת השפריץ הקיים, אך אפשרויות הבצוע שלנו תלויות בעומס העבודות ,בלוח הזמנים ובמיקום בארץ. תוכל לפנות אלינו טלפונית אם תרצה, או למלא טופס התקשרותבמדור צור-קשר.. לחילופין , אם ברצונך בייעוץ בשטח, תוכל לפנות גם אל מר אבי גנח באמצעות המייל [email protected]on.net.ilאו בנייד 052-8461313 .

      שמחנו לעזור,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן