הוספת הודעה חדשה
  • · חומרי מליטה

    (ליאור)

    שלום,רציתי בבקשה לדעת מה ההבדל בין טיט, טיח, בטון וכו`.בנוסף, אני נתקל מדי פעם בהגדרה הידראולי על חומרים צמנטיים שונים. מה זה בדיוק הידראולי ?תודה.

    • · מלט הידראולי, חומרי מליטה

      (גבי)

      שלום ליאור,

      הטיח משתמש לטיוח קירות והטיט משמש להדבקת ריצוף (בקירות או ברצפה). באופן כללי מדובר על תערובות זהות בתכונות שלהן.

      הטיח או הטיט אינם חומרים חזקים "קונסטרוקטיבים".לעומתם הבטון הנו חומר חזק "קונסטרוקטיבי" אשר מרכב ממלט + חול ים (עם או בלי חצץ). הטיח / טיט אינו מרכב מחול ים אלא מתערובות חול אחרות (כגון חול מחצבה) ומוספים שונים אחרים שעוזרים לעבידות של החומר (הופכים אותו לעיסה גמישה יותר שנוחה לעבודה).

      כיום ניתן לרכוש תערובות טיח / טיטבמספר אופנים:

      1. בחנויות לחומרי בנין ניתן לרכוש שקי "טיט" (בדומה לשקי חול ים) ואל תערובת זו מוסיפים מלט. ניתן להשתמש בתערובת זו לצורך ביצוע טיח בקירות או לצורך "טיט" שישמש לריצוף כאשר במקרה זה גם מוסיפים לתערובת דבק אקרילי או דבק אחר.

      2. ניתן לרכוש תערובות מוכנות בשקים- של יצרנים שונים (מיסטר פיקס למשל).

      3. ניתן להזמין כמויות גדולות של טיט או טיח מוכן שמובאות לאתר ומאוחסנות בסילוסים (מיכלים).

      מלט הידראולי:

      המונח "הידראולי" מקורו במילה "הידרו" - מים. המונח מלט הידראולי הנו למעשה מונח כללי מאוד בבנין אשר מתייחס במקור לשני סוגי חומרי המליטה הנפוצים: חומרי מליטה הידראולים- אשר מתקשים תחת מים (כמו מלט "פוטלנד" רגיל), בנגוד לחומרי מליטה לא-הידראולים, כגון סיד או גבס.

      כיום, כאשרמשתמשים במונח "מלט הידראולי" הכוונה לחומרי מליטה שבנוסף להתקשותם תחת מים הם גם נהפכים להיות אטומים נגדמים. ברוב המקרים הכוונה לשני סוגים של חומרים:

      האחד - תערובות של חומרי איטום צימנטים במריחה, המשמשים לאיטום קירות במקלחות, לאיטום פנימי של מרתפים, ועוד. (לדוגמא: סיקה טופ 107, טורוסיל).

      השני - מלט הידראולי מהיר ייבוש. משתמשים בחומר זה לאטימת פריצות מים במאגרים או במבנים תת קרקעיים. המלט מתקשה במהירות רבה מאוד (דקהאחת בלבד או יותר- במידה ומוסיפיםחולומים לתערובת). בנוסף החומר מתפשט בעת התקשותו (מה שמסייע לאיטוםפריצת המים).מלט זה דורש גם אשפרה (הרטבה) רבה ואיכותו הסופית תלויה בכך רבות.

      שבוע טוב,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן