הוספת הודעה חדשה
  • · בדיקת הצפה ובדיקת המרזבים

    (אילי)

    שלום!הבית שלי נמצא לאחר איטום הגג ביריעות ביטמניות.אני עומד לבצע בדיקת הצפה. קראתי במאמר שלך כי לא כדאי לסגור את המרזב ע"י הלחמת יריעה כי אז מפספסים את נקודת התורפה בחיבור למרזב.האם רצוי לאטום את המרזב בתחתיתו (במוצא שלו) ובעצם למלא אותו במים במסגרת בדיקת ההצפה וכך גם לבדוק אותו או שמא פעולה זו תהה בבחינת מתכון לכשלון בטוח בנקודת התורפה של חיבור היריעות למרזב כי חיבור זה לא אמור לעבוד תחת לחץ הידרוסטטי קבוע?

    • · בדיקת גג ,מרזב

      (גבי)

      שלום אילי,

      הצפת המרזב איננה טובה משום שהמרזב עצמו איננו אמור להחזיק את לחץ המים. הוא אמור רק להזרים אותם כלפי מטה ובעת ההצפה תיתכנה נזילות בחיבורים בין הצינורות. אם ברצונך לבדוק את תקינות המרזב תוכל לעשות זאת ע"י הזרמת מים בתוכו למשל מספר שעות, אך הדבר אינו הכרחי.

      החלק החשוב הוא בדיקת ההצפה של הגג עצמו.

      השיטה הטובה ביותר לסתום את פתח המרזב היא באמצעות בקבוק פלסטיק (ליטר וחצי) שמכניסים אל הפתח. מסביב ניתן לאטום עם סיליקון או מסטיק מסוג אחר. אם אינך חושש שקיים כשל בחיבור בין היריעות למרזב אז תוכל גם לאטום את הפתח עם פיסה של יריעה ביטומנית (או יריעה ביטומנית מן הסוג שנדבק מעצמו). במקרה שכזה , לאחר סיום בדיקת ההצפה, תוכל להניח צינור מים (מהגינה) בסמוך לפתח המרזב ולתת למים לזרום למשך מספר שעות. בשיטה זו תוכל לבדוק בו זמנית גם את תקינות המרזב וגם את תקינות החיבור בינו לבין היריעות.

      בכל מקרה שים לב שלא לפגוע ביריעות עצמן בעת סתימת הפתח של המרזב או בעת הסרת הסתימה.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן